2. varg1
3. radostinalassa
4. mt46
5. leonleonovpom2
6. wonder
7. kvg55
8. planinitenabulgaria
9. hadjito
10. sparotok
11. zaw12929
12. getmans1
13. bosia
14. rosiela
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. bojil
7. vidima
8. dobrota
9. ambroziia
10. donkatoneva
2. vesonai
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. samvoin
7. manoelia
8. mimogarcia
9. bateico
10. iw69
Продължавам да пиша по темата, защото от коментарите отново се вижда и късата памет, и късоумието на доста хора.
Особено тъжно ми става, когато млади хора пишат колко хубаво е било тогава. И ако поне един от тях поразпита и разбере, ще смятам, че съм направила много.
Другият мит, който съществува и който незнайно защо се повтаря от доста смислени хора, е развитото селско стопанство, което “онези от СДС разрушиха”.
Че при връщането на заграбената през 50-те години земя, се направиха много гадости, не оспорвам.
Смея да твърдя, обаче, че селското ни стопанство беше крайно изостанало и неразвито. Приказките, за многото техника са поредният мит. Имаше потрошени “съветски” машини, които никъде вече не могат да се видят.
Ако да работиш “в производството” беше някакъв вид наказание, то да останеш на село и да работиш в АПК-то си беше синоним на пълна пропадналост.
На село се отиваше след пенсия.
Най-смешното е, че почти всички се занимаваха със селскостопанска работа.
Друг култов израз от онова време е израза “Пет работни и два потни”. За по-младите пояснявам: означаваше, че пет дни ХОДИШ на работа, а в почивните отиваш на село и наистина работиш. Да, ядяли сте качествена храна. Само че това не беше храната от магазина или стола, а храната, която бабите и дядовците произвеждаха в т.нар. “лично ползване”.
Моите представи за селското стопанство са от задължителните летни и есенни ученически бригади. В тях обикновено прибирахме продукцията, доколкото я имаше. Колко истински стопани ще поверят отгледаното от тях на 14-15 годишни деца? Тогава се правеше. И не само защото нямаше кой да работи “на село”. Просто на никого не му пукаше. Хората отдавна бяха разбрали, че колкото и да работят на държавното, за тях не остава нищо. Оставаше това, което успяваха да си откраднат. Правеха го всички – председателят повече, пазача – най-малко. Но всички.
На бригадите обикновено беряхме домати. Поне половината домати оставаха на полето, защото беше важно не да се прибере всичко от полето, а да се изпълни нормата. За по-лесно понякога слагахме по някой камът или пръст на дъното на щайгите. Не можете да ни упреквате – бяхме съвсем хлапета.
Ако сега някой накара деца да работят при такива условия, ще бъде заклеймен от целия свят. Особено мизерно беше на летните бригади. На есенните обикновено спяхме по квартири и поне имаше къде да се измием. На летните спяхме в училищата, пригодени за спални. Баня, разбира се, нямаше. Понякога изобщо нямаше вода, защото по селата режима на водата си беше правило. Миехме се кой както може – обикновено със студена вода.
Помня първата бригада като ученичка. Бях на 13 и събирахме цвекло. На мен ми беше забавно. Далеч от родителите, можеш да правиш, каквото искаш. С едни ножове режехме листата на изваденото цвекло и го трупахме на купчини. Не искам да си представям как са се чувствали учителите ни. Куп хлапета с ножове, с които си играят, без да си дават сметка, колко могат да се наранят. Но няма да забравя как пребледня учителят ми по математика г-н Бакалов, след като жестоко се порязах. Аз не се уплаших, при мен подобни произшествия си бяха в реда на нещата, но той едва не припадна. Досат след това си дадох сметка как се е чувствал.
По кравефермите и свинефермите работеха предимно роми.
Това бяха едни тухлени правоъгълни бараки, около които буквално се плуваше в кал и изпражнения. Смрадта беше неописуема. На такова място съм попадала случайно, когато ни водиха да видим кравеферма.
За това по-добре от мен го е написал Балтазар Иванович в "Няма да ядете кисело мляко от едно време"
Истината е, че хората бягаха от селата. Не само от моето поколение, но и това на родителите ми. Да живееш на село и да работиш в селското стопанство беше признак, че си неуспял, неграмотен човек. Не е случайно, че доскоро беше нормално тоалетната на село да е навън, а банята е някаква пристройка до къщата. Мечтата на всеки селянин беше да купи апартамент на детето, което да живее в града. Дори и когато селото е на 5-6 км от града.
Затова и все още не знаем какво да правим със земята, която повечето от нас имат.
Защото 45 години комунизъм са съсипали всичко
Някакво анонимно безполово същество, ком...
Актуална снимка на русофоб чакащ Русия д...
Германия "изплю камъчето" за р...
Болгарские власти против политики России...
24.11.2010 15:12
Или си много мързелива, или никой не ти е обърнал внимание на бригадите, че толкова ревеш колко ужасно е било.
Селата бяха пърни с млади хора, които работеха там и разжаха деца.
Ти си едностранчива. Идеологията и начина на живот на обикновения човек не бива да се бъркат.
Преживяваме демографски срив. Това нещо да ти говори? Народа живее зле, защото е несигурен за бъдещето си. Няма работа. Това е най-важното. Другите приказки за бригади са пълни глупости. Спри се, ставаш смешна.
24.11.2010 15:21
В страната цели райони са обезлюдени. Защо автора си губи времето да сравнява, вместо да види реалното положение сега?!
Колкото до демографския срив, това го слушам откакто се помня. За да раждат хората, даваха двойни надбавки за трето дете. Не че много хора раждаха повече от две деца. Все пак по мое време беше малко по-добре отколкото при предишното поколение. От хората на моята възраст голяма част нямаха братя и сестри. Родителите ни предпочитаха да имат по едно дете.
24.11.2010 15:33
Сега уви купуваме последно качество, а за изност изглежда въобще неможем да говорим, просто нищо не произвеждаме!
Същото е било и в леката промишлиност!
24.11.2010 15:49
Сега родителите на много малки деца са в чужбина и децата им ще бъдат вече не българи, а американчета, канадци и т.н.
Ти къде живееш? Явно си на държавна заплата като учителка и си си завряла главата в земята като щраус.
Срещу моя блог в Люлин - след края на Западния парк - полето се ореше и се жънеше.
Редуваха една година жито - една година царевица.
Никой не пречеше на децата да си пълним торби с царевица и въпреки това накрая машините пак прибираха достатъчно.
А възрастните не ходеха да берат, защото им беше неудобно :)
На житото пък никой не обръщаше внимание и на никой не му идваше на ум да го бере, такаче комбайните си го прибираха всичкото.
И така беше до самия край на 80те.
...
А вие си дрънкайте БЕЗСМИСЛИЦИТЕ и ЛЪЖИТЕ :)))
Може някъде да дават бонуси на килограм измислици :)
Например - БАНАНОВ МЕДАЛ :)))))))))))))
45 години работеше народът!
Партийците всичката си сила влагаха в свирката, прокламираща светлото бъдеще.Все пак разпределението на благата беше по добро.Същите тези партийци ни спретнаха мирната революция или по народному обикновен преврат.Крадоха 20 годии и сега искат да ни кажа ,че са построени много къщи в България .Голям праз!...
Пита се защо повечето не са заселени с години?Отговора се крие в голямата жажда за печалба в бившите ченгета и партийни другарчета...
Абе, ние ,да не би да сме правени в дупе!
Защо не кажеш за тях.
Дори покрай пътя човек можеше да си набере всякакви плодове, защото се садяха навсякъде. Хората спираха колите, беряха си и пак оставаха и окапваха.
От страна градина - се превърнахме в страна лудница и страна-гето.
Разбира се почитателите на бананите се кефите от това, просто защото сте мазохисти :)
24.11.2010 17:04
Знаеш ли, че в селата имаше изобилие от всичко, при това еко!
Знаеш ли, че в селата имаше изобилие от всичко, при това еко!
Знаят всичко...
Но когато човек избере лъжата става несравним йезуит.
А глупостите, които изсипват са по стария цигански почин: ако мине :))
24.11.2010 17:44
24.11.2010 17:50
А за селата - да бабите и дядовците ни гледаха през лятото, но ние също ходехме на нивата - учеха ни на труд и имаше къде да го правят!
Днешната младеж ходи да бере ягоди в Англия! Какъв престиж само! :) Не ги учат на нищо, а просто ги експлоатират!
Докато около 1% от населението на САЩ и Канада изхранваше съгражданите си, че и една огромна част от останалия свят, тук в селското стопанство бяха заети поне 15%, че и бригади се организираха в помощ. И пак внасяхме селскостопанска продукция. И то от такива традиционни култури за България, като картофи, боб, лук...
Помня, как през 80-те Съветския Съюз внасяше пшеница от Канада. Голем смех! Като само Украйна можеше да ги изхранва, че и да остава...
От онова време имаше и един доста показателен виц:
На една среща на високо равнище бай Тошо отива при президента на Франция, Франсоа Митеран, и го бъзва "Абе, Франсоа, при вас, кога най-рано излизат на пазара марулите, а?". Французинът се позамислил, позамислил и му отговорил: "Не съм много сигурен, но май че около 6:30 сутринта"
`Кво да говориме повече...
А за селата - да бабите и дядовците ни гледаха през лятото, но ние също ходехме на нивата - учеха ни на труд и имаше къде да го правят!
Днешната младеж ходи да бере ягоди в Англия! Какъв престиж само! :) Не ги учат на нищо, а просто ги експлоатират!
Ти говориш като на логичен човек :)
А забравяш че бананджиите получават сигнали от кораба-майка и възприемат една различна вселена :) Там совите не са това, което са :)))
Ако от всички бананаджийски писания - намериш ПОНЕ ЕДНО единствено изречение, което да е вярно от главната буква до точката - това ще е събитие... :) И някаква природна аномалия... :))
21. balkanec, не знам какво да ти кажа. Това за хапчетата сигурно непрекъснато ти го повтарят.
24.11.2010 18:41
В предния си постинг, си написала смелото обобщение на неразбиращия за материя, от която си няма понятие:
"Фактът е един – през 89-та нямаше почти нищо, което да си струва. Машините ставаха само за отпадъци."
Та след тази смела и безотговорна констатация, позволи ми да те попитам:
Можеш ли да изброиш по три различни типа машини от три различни по вид производства /общо стават 9 типа/ и да ги илюстрираш с имената на някой модели. За човек, който така изтънко познава индустриалния парк на България от 1989г. та смело обявява, че тази материална база става само за отпадъци, това не би трябвало да е проблем :).
И ще помоля /макар, че е малко нескромно/ за точен отговор на моя въпрос "мога" или "не мога".
Смелите сини обобщения, аз за себе си ще ги тълкувам, като отговор "не мога" и ще гледам на двата поста, като на дрънканици на син активист, той и бивш комсомолски секретар.
Остани си със здраве
Самата истина е и само някой малоумник ще седне д аспори ,че селското ни стопанство е цъфтяло ! Такова нещо нико не казва ! Всичко беше под всякаква критика ! То и зарди това се срина окончателно след десети ноември .
Нещата живват едва сега по малко покрай еврофондовете .
Въпросът е друг ! Трябваше ли по този начин да се досъсипе всичко и кой подготви почвата за това . /как селското стопанство се оказа в крайна сметка в това състояние ? /
Задавам реторични въпроси и в момента не чакам отговор ,но това не означава ,че ще спра да питам .
Как така ще работи като вол два дни в седмицата ,защото виждаш ползата от това , а ще дремеш през останалите пет / щот и на челна стойка да застанеш все тая /
Занм ,че рибата се разваля от главата и аз просто констатирам . Кой беше главата в онова време ? Пак риторичен въпрос ! Както казах з амомента не искам отговор !
Ами представете си сега на гладните, начело с БСП, да им се подари властта .
А тази власт да присвои имуществото на всеки бизнесмен и селски труженик, заводи, животновъдни стопанства, земя и др. и да направи това имущество "общонародно".
А тези които са имали, ще се назоват "експлоататори" и ще се преследват от закона. Ще има убийства, затвори, на децата им ще се забрани достъп до висше образование и т. н. Или излиза че всичкото "добро" е от чуждия гръб.
Ето това е страшното разделение, от което още не можем да се отървем.
Бедни сме, защото се забравиха традициите, което продължава и сега.
Бедни сме, защото сме разделени. Това искат управляващите и днес, в криворазбраната демокрация.
24.11.2010 20:18
24.11.2010 20:30
24.11.2010 20:38
24.11.2010 21:05
24.11.2010 21:05
24.11.2010 21:09
24.11.2010 21:09
24.11.2010 21:24
Дааа, аз съм от Странджа и помня това време. Селата в нашия край бяха така пълни с младежи, щото даже и до днес едно село в Странджата се нарича Младежко. Средната възраст на хората в него е около 75 години - колкото беше и през 1980. :)
24.11.2010 21:30
24.11.2010 21:31
24.11.2010 21:33
24.11.2010 21:37
24.11.2010 21:46
24.11.2010 21:54
Скоро ще храним пак прасетата с вас,сини болшевики недоклатени....
Светът не се е въртял само около твоята градинка .
Доводите ти са много плиткоумни и ми напомнят за мнението на съветските историци ,които ни мислеха за татари,по простата приина ,че останките от Кубратова или Волжка България са под земята и най- лесно е да кажеш че такова животно няма.Ясно е ,че сички богаташи в България се получиха от най-обикновени кражби на държавно имущество и финансови средства ...,А машините първо се амортизират ,второ по- удобно е да се продават наскрап -както стана с цели заводи и.... изобщо, какво ли се занимавам с твоите измислици
По принцип, аз бях малтретирано фашистко копеле .Независимо от пречките и перипетите в житейският ми път станах инженер и за разлика от тебе знам, какво е работа ,производство ,качество и т . н.
Възможно е да си имала фашистки произход ,но и родство с партизани Навярно партизаните са ги разжалвали до падари ,а ти си поизкласила в класовата борба.Не говори глупости, защото всичко каквото днес ядем не е от България Всичко което употребяваме -също не се прави у нас.
Държава ,която не може да си произведе храната за собственото население не е държава.
Просто можеш да започнеш трета част....За да те попсуват още .
24.11.2010 22:02
Просто копеле си ти! Дрогираш се нали?Честно ти казвам: Ако си пред мен,ще съжаляваш, че сисе родил!
24.11.2010 22:02
24.11.2010 22:03
24.11.2010 22:11
Преди четиридесет години баща ми купуваше цяла щайга грозде, доматите бяха домати, а не турски боклуци. Имаше чушки за печене, отделно за пълнене.
На село баба ми и дядо ми отглеждаха нас, шестте си внучета, цяло лято.
Фактът, че толкова много коментарии има под този постинг, говори, че не тогава е било зле.
А че сега не е никак добре.
Има един лаф за казармата. Лошото бързо се забравя за тези, които са минали през нея.
Сега си припомняме лошото, защото е още по-лошо.
произвеждаше, а магазините празни и купувахме продукти с купони - дори хляб и кисело мляко. Все още имам няколко купона от светлото комунистическо настояще. Мога да ви ги покажа. Това са купони за храна, другари комунисти. Така съсипахте страната и всички държави, където стъпихте, че още сто години няма да се оправят. И дори не се срамувате от маскарлъците си, че да млъкнете най-после.
Ти изобщо коя година си раждан?Купоните по времето на междуособиците през 89 год изобщо бяха плод но изкуствено предизвикана криза .Складовете бяха фрашкани до таваните....За да говорят после ,че народа бил гладен....
И коя държава е просперираща -даже демокрацията в Швеция не е тази ,която беше възникнала под въздействие на страха от соц лагера.Виж как ни окрадоха банкерите и всичко се прехвърли отново на гърба на народаПълни тъпотии пишете -без да се замислите.
24.11.2010 22:22
24.11.2010 22:31
24.11.2010 22:37
24.11.2010 22:51
Сега ядем турски домати и македонски компири, круши от Аржентина и грозде от Чили. Болно ми става като пътувам нанякъде и гледам пустеещата, обрасла с бурени и тръни земя, запостулите и подивели лозя, гинещите овощни градини....
Връщането на земята в раздробен вид, обезлюдаването и най-вече ордите крадливи и гнусни мангали унищожиха тотално селското стопанство. Никой нищо не сее, защото горепосочените хъхрещи човекоподобни ограбват всичко, без да гледат зряло или зелено.
Изходът?
1. Уедравяне на земеделските парцели.
2. Безмилостно смазване на мангалската престъпност и безкомпромисна защита на частната собственост на хората.
3. Отдаване на част от пустеещите земи под дългосрочна аренда на отговорни стопани. Говореше се за интерес от Израел към земята ни. Да се продава - в никакъв случай, но под аренда, защо не? Те от пустината градина са направили, а ние от райска градина направихме пустиня.
4. Най-важното - довеждане в България на поне 700-800 000 "външни Българи" - запазили самосъзнанието си наши сънародници от Западните покрайнини, Беломорска и Одринска Тракия, Македония, Бесарабия. Това са хора които и сега се занимават основно със земеделие, в Бесарабия има чисто Български села с по 8-10 000 жители !!! Това коренно ще промени и демографската ситуация в България.
Помислете - при съвременните технологии - мобилни телефони, Интернет, телевизия, човек може да живее на село - на чист въздух и пак да не е откъснат от цивилизацията - нужна е само държавна политика в това отношение.
Нека всеки се замисли - лошо ли ще му е на село - в двуетажна къща сред природата, ако имадоходна, макар и земеделска работа и сигурност?
24.11.2010 23:16
произвеждаше, а магазините празни и купувахме продукти с купони - дори хляб и кисело мляко. Все още имам няколко купона от светлото комунистическо настояще. Мога да ви ги покажа. Това са купони за храна, другари комунисти. Така съсипахте страната и всички държави, където стъпихте, че още сто години няма да се оправят. И дори не се срамувате от маскарлъците си, че да млъкнете най-после.
Ти изобщо коя година си раждан?Купоните по времето на междуособиците през 89 год изобщо бяха плод но изкуствено предизвикана криза .Складовете бяха фрашкани до таваните....За да говорят после ,че народа бил гладен....
И коя държава е просперираща -даже демокрацията в Швеция не е тази ,която беше възникнала под въздействие на страха от соц лагера.Виж как ни окрадоха банкерите и всичко се прехвърли отново на гърба на народаПълни тъпотии пишете -без да се замислите.
С тебе не споря. Виждам, че даже пишеш неграмотно. Преживял съм целия ви комунизъм от 1944 г насам. Искаш ли купони за храна; мога да ти услужа?
24.11.2010 23:54
Каквито и тъпотии да стават днес, поне паспортът ми е в джоба, а не в МВР. Мога да чета и слушам чужди медии от цял свят, мога сам да реша дали да приема дадено предложение за работа и къде да ида да я търся. Не е достатъчно, но е някаква свобода. Или поне начало на такава.
25.11.2010 01:02
В БЪЛГАРИЯ ИМА АБСОЛЮТЕН НЕДОСТИГ И ДЕФИЦИТ,НА ОСНОВНИ СЕЛСКО-СТОПАНСКИ СУРОВИНИ!
СТРАНАТА Е, БЕДНА ОТКЪМ ПОЛЕЗНИ ИЗКОПАЕМИ И ПРОИЗВОДСТВОТО НА ЕКО-ПРОДУКТИ ОТ СЕЛСКОТО СТОПАНСТВО Е АБСОЛЮТЕН ШАНС ЗА БЪЛГАРИЯ И НЕЙНИТЕ ,ПРОИЗВОДИТЕЛИ!
ЦЯЛА ЕВРОПА ,ТЪРСИ И ПЛАЩА ЗА ТАКИВА ПРОДУКТИ!
ОСВЕН ТОВА ,СЪЩИТЕ СА ИЗХОДНИ СУРОВИНИ ЗА РАЗВИТИЕТО НА ЕДНА НОВА И МОДЕРНА ХРАНИТЕЛНА ПРОМИШЛЕНОСТ!
СЕЛСКОТО СТОПАНСТВО Е ВАДИЛО БЪЛГАРИЯ ОТ ДВЕ НАЦИОНАЛНИ КАТАСТРОФИ-----ЩЕ Я ИЗВАДИ И ОТ ТРЕТАТА ,ТАКАВА ....КОМУНИЗМА!
ЗА ТОВА Е НУЖНО ,ОБАЧЕ:
1/СВОБОДЕН ПАЗАР НА ЗЕМЯТА И ОЗЕМЛЯВАНЕ НА БЕЗИМОТНИТЕ БЪЛГАРИ, ЖЕЛАЕЩИ ДА РАБОТЯТ В ТАЗИ ОБЛАСТ!
2/ОТПУСКАНЕ НА ЦЕЛЕВИ И СТОКОВИ КРЕДИТИ, НА ЗАЕТИТЕ В СЕЛ.СТОПАНСТВО!
3/ОСИГУРЯВАНЕ НА ИЗКУПУВАНЕ И СЪЗДАВАНЕ НА СТОКОВИ БОРСИ ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ НА СЕЛСКО-СТОПАНСКАТА ПРОДУКЦИЯ!
4/СЕМЕПРОИЗВОДИТЕЛНИ И РАЗВЪДНИ СТАНЦИИ ЗА НОВИ ПОРОДИ,ВИДОВЕ И ВЪЗПРОИЗВОДСТВО.
5/СВОБОДЕН ПАЗАР ЗА ГОТОВАТА ПРОДУКЦИЯ!
6/ДЪРЖАВНО СУБСИДИРАНЕ НА ПРОИЗВОДСТВОТО, ПРИ РЕАЛНО ПОЛУЧЕНА ПРОДУКЦИЯ С ОПРЕДЕЛЕНИ КАЧЕСТВЕНИ И НОРМАТИВНИ ИЗИСКВАНИЯ!
7/СЪЗДАВАНЕ НА НАЦИОНАЛНИ И РЕГИОНАЛНИ ВЗАИМНО-СПОМАГАТЕЛНИ ФОНДОВЕ, НА ПРОФЕСИОНАЛНА ОСНОВА И АКЦИОНЕРНО УЧАСТИЕ!
НЕ СЕ ЛИ ЗАПОЧНЕ ОТ СЕЛСКОТО СТОПАНСТВО-- ВСЯКА ИКОНОМИЧЕСКА ПРОМЯНА И МОДЕЛ ,СА ОБРЕЧЕНИ ,НА АБСОЛЮТЕН ПРОВАЛ, ЗАЩОТО ТОВА Е РЕАЛНИЯ ПОТЕНЦИАЛ НА БЪЛГАРИЯ!
ПЪК И С ТОЗИ "МАТЕРИАЛ".......САМО ТОВА ,МОЖЕ ДА СЕ ПРАВИ.......!
НЕ СЕ ЛИ УБЕДИХТЕ ВЕЧЕ....?
25.11.2010 01:11
ЗАЩО СИ НАПУСНАХТЕ ДВОРОВЕТЕ, КЪЩИТЕ И ГРАДИНКИТЕ, НА СЕЛО...??!
НАЛИ, ЖИВОТА Е БИЛ РАЙ ,И ИЗОБИЛИЕ НА СЕЛО...БЕ...ПРИ СОЦИАЛИЗъМА???!
АЙДЕ ДЕЦАТА ,ДОШЛИ ДА УЧАТ.......ВИЕ ,ЩО ЧИНИТЕ ТУКА У СОФИЯ....???!
Трябва да се разказва, за да не остава тяхната изкривена представа за нещата.
Щото оня мърльо от пернишко обикаля и разправя на децата, как бил спасил "гражданския мир".
Бъдете здрава.
25.11.2010 06:14
Чак смях ме напушва, като чета горе какви колосални производители сме били на земеделска продукция, а някакъв се беше изцепил преди дни, че само за СССР през 80-ти сме били изнасяли домати за 17 милиарда долара и даже повече в плодове!!! Не тиквички, ами кухи кратуни могат да пишат подобни тъпотии, защото целия брутен въртешен продукт, барабар с грандиозната ни индустрия и всичко останало, едва правеха тези 17 милиарда по него време, ама червена тиква не увира и с една кола дърва...
Сега същите хора, които са наложили това фатално състезание по надлъгване, което с лъжите им удуши и социализма и държавата ни, същите са си плюли в устите да удушат и възможностите, които демокрацията ни дава. Не им вярвайте, това са хора, за които лъжата е като слънцето и въздуха, ако зависи от тях, ще подпалят света в името на лъжливата си природа, за да представят деянията си като подобрение на капитализма - изконната им лъжа. В самозабравата си, патологичните лъжци ни доведоха с 20 милиарда БВП да мерим мускули с над 5000 - те милиарда БВП на САЩ и да плачем за беднотията им, щото ние сме не само богати, ами и много състрадателни... Тъпо, та дрънка.
Сега се тръшкат заради периодичните кризи на капитализма, и наново ни лъжат безсрамно, че при социализма нямало такъв бич божий, щото бил благословен свише, ама колко сме тъпи, че не сме го били забелязали. Покажеш ли им, че няма по-плавна и по-гладко развиваща се икономика от тази на най-капиталиститическата страна, че в сравнение с магистрално гладката крива на САЩ, тази на всяка от соц страните си е направо като бягане в паници през бомбардирана пресечена местност с бомбоубежища и траншеи, веднагически се вкопчват в някоя одъртяла пропагандна лъжа от времето на соца, като истински удавници за сламка.
25.11.2010 07:02
25.11.2010 08:02
2.ученическите бригади и събирането на вторични суровини учеше децата на труд и уважение към хляба и възрасните.Не се занимаваха с пиене на бира и наркотици.
3.Сега колко пустеещи земи има?Що?Ами щото не че няма техника,а щото изскопната цена не покрива произвотсвените разходи.
4.На тебе като ти харесват пласмасови домати и сирене с изкуствено мляко/ползувахме го за изхранване на малки теленца/ никой не те спира яж си ги.Аз си пройзвеждам за собсвени нужди ...
25.11.2010 08:34
ХОРАТА ЗАГУБИЛИ СВОЯ ПОМИНЪК И ИМОТИ ,ИЗБЯГАХА И СЕ ИЗСИПАХА ПО ГРАДОВЕТЕ И ОБЕЗЛЮДИХА СЕЛАТА!
СЕГА СЕЛСКИТЕ КЪЩИ И ИМОТИ СА ОБЕКТ НА НЕПРЕКЪСНАТИ ГРАБИТЕЛСКИ НАБЕЗИ
ОТ ЦИГАНСКИ БАНДИ И РАЗБОЙНИЦИ!
НИКОЙ НИЩО НЕ ПРОИЗВЕЖДА В БЪЛГАРИЯ!
НЯМА НУЖНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ !
ЦИГАНСКИ ТУРЦИ, КУЧКАРИ И КОМУНИСТИЧЕСКИ ТЪПАНАРИ ,СА ОВЛАДЕЛИ
МИНИСТЕРСТВОТО НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО И РАЗДАВАТ ПАРИ И СЛУЖБИ, НА СВОИ ХОРА
ЗА ДА СЕ ЗАДЪРЖАТ НА ВЛАСТ!
ФОНДОВЕТЕ ,СЕ ИЗТОЧВАТ ЦЕЛЕНАСОЧЕНО ОТ ПОЛИТИЧЕСКИ ПАРТИИ!
КОМУНИЗМА Е НЕЩАСТИЕ !!!!!!
КОМУНИЗМА Е БЕДСТВИЕ!!!!!!
АКО ИСКАТЕ ДА УНИЩОЖИТЕ ДАДЕНА СТРАНА ----ЗАРАЗЕТЕ Я С КОМУНИЗЪМ!
25.11.2010 09:04
Весела, не знам дали си струва, но не се отказвай. Който разбрал, разбрал навреме, останалите никога няма да го разберат. Чудно ли е тогава, че сме на този хал?
Поздрави и на разбралите и на неразбралите. И дано някога всички се събудим от летаргията.
25.11.2010 09:26
- в магазините нямаше никакви зарзавати и плодове, а в специалните показни - точно така - всички ги наричаха ПОКАЗНИ - в Пловдив имаше два такива на главната и пред централна гара - имаше по-богат избор, но 1 кг. домати струваше 4 лв, а 1 кг- краставици - 3лв. Всеки можеше да си купи колкото искаше - със заплата от 180 лв през 1980 год.;
- лук, чесън, картоф, леща - не можеше да се намерят в никой магазин и почти 100% се внасяха от чужбина;
- кисело и прасно млеко имаше, но за всеки произведен литър млеко в държавните ТКЗС-та държавата даваше по над 1,20 лв.;
- овче сирене - не се срещаше, кравето беше по 3,60 лв/кг и се намираше по-често;
- колбасите бяха единствено "Камчия" и "Мак. наденица" - луканката беше почти на същата днешна цена, но нямаше;
- по едно време изчезна алкохола, но изборът не беше толкова богат и хубавата ракия не беше толкова евтина, както се превъзбуждат някои пишман пиячи. Прословутата водка "средец" през напр. 80 година беше над 4 лв. за 700 мл., а когато е била през 60-те 2,70 лв/лв - заплатите са били 100 лв.;
- дини също имаше - септември, когато разваляха бостаните по селските кърища и се скупчваха полуразвалени за по 0.15 лв/кг пред зарзаватчийниците;
- зърно и хляб имаше - бол - по 0,36 лв/кг - Добружа, 0,46 лв/кг - бял.;
Спасението на всички живеещи по градовете беше във непресъхващите връзки със селата, където родителите им отглеждаха зеленчуци, плодовее и животни в личните си частни стопанства. По този начин се изхранваше почти цялата "градска" България.
По улиците течеха реки от мед и масло и беше задължително да се ходи с обувки с големи грайфери - за и да не падат хората по земята и се похабят.
Имаше за всички - всичко - както е почти като в дешните сиропиталища - където и тогава и сега децата измират от едни и същи прекомерните грижи.
Аман от сиромахилски идиотизъм на тъпи и ограничени интерноционалсоциалцървулпрогресисти.
Преди четиридесет години баща ми купуваше цяла щайга грозде, доматите бяха домати, а не турски боклуци. Имаше чушки за печене, отделно за пълнене.
На село баба ми и дядо ми отглеждаха нас, шестте си внучета, цяло лято.
Фактът, че толкова много коментарии има под този постинг, говори, че не тогава е било зле.
А че сега не е никак добре.
Има един лаф за казармата. Лошото бързо се забравя за тези, които са минали през нея.
Сега си припомняме лошото, защото е още по-лошо.
Точно ти не си обективен. Да, ако имаш баба и дядо на село, нямаш проблеми с храната. Аз и сега ям истински зеленчуци и пия истинско мляко, които купувам от съседите. И сега, ако оставят хората от село да продават свободно това, което произвеждат в дворовете си, ще видиш, че не е по-различно. Друг е въпросът, че именно наследниците на комунистите не допускат това. Впрочем, провери ли как точно стоеше въпросът с ученето на медицина? дължиш ми извинение.:)))))
63. vmir, много ми се иска именно хора като теб да разкажат как точно беше. Моите представи наистина са предимно от ученически и студентски бригади. Което, разбира се, не значи, че не са верни. Просто са непълни.
67. анонимен, Възрастните, които жалят за социализЪма не ги мисля - беше много хубаво, защото бяхме млади, както казва един мой съученик, сега професор в Мичиган. Но ми е противно, че подвеждат младите.
25.11.2010 10:04
Или си много мързелива, или никой не ти е обърнал внимание на бригадите, че толкова ревеш колко ужасно е било.
Селата бяха пърни с млади хора, които работеха там и разжаха деца.
Ти си едностранчива. Идеологията и начина на живот на обикновения човек не бива да се бъркат.
Преживяваме демографски срив. Това нещо да ти говори? Народа живее зле, защото е несигурен за бъдещето си. Няма работа. Това е най-важното. Другите приказки за бригади са пълни глупости. Спри се, ставаш смешна.
подразделенията на БулгарПлод са си били чисти части на ДС на Запад - толкова сте изнасяли,че един западняк не си спомня за нашите плодове -смешни количества и качество!
Сега е свободна икономиката - внася се и се изнася свободно. В момента дори изнасяме повече. Както авторът на блога писа, така сте унищожили селското ни стопанство, господа комуняги,че няма оправия
25.11.2010 10:07
Разказвайте още такива истории!!!
Още един проимер за глупостта на кома - взимат 400 декъра земя на семейството ми, все лозя, първокластни, гледани от десетилетия - изкореняват ги, за да засъдят царевица!!! Сега земята във Врачанско е отровена от торовете им, ние вече сме се откъснали от земята
25.11.2010 10:28
25.11.2010 10:43
Нека бетонните комунистически глави четат и дано малко поне поумнеят.
25.11.2010 11:13
Ако ТКЗС-тата бяха останали, те щяха да фалират. Както фалира Кремиковци..
Обади се и Борис Тодоров от Голямо Майново, със стария си доклад от Комсомолската конференция, дето само е заместил капитализъм със социализам и прогресивно с реакционно в него. А като малката пръчка на барабана, откаде Виена приписука и Величка84. Тя не е живяла тогава, ама да ни опише какво е било. Нали е била лишена от хумана в най ранната си детска възраст, та това е оставило трайни умствени поражения в нея.
Veselaj аз си разпечатвам едно руло от твоите дрънканици и отивам, да ги използувам, за каквото стават единствено: в тоалетната
Както виждам от постингите ти, твоя опит в "производството" съвпада с опита от "селското стопанство" и се изчерпва с ученическите, а ако си завършила и нещо повече от средно училище и със студентските бригади.
В предния си постинг, си написала смелото обобщение на неразбиращия за материя, от която си няма понятие:
"Фактът е един – през 89-та нямаше почти нищо, което да си струва. Машините ставаха само за отпадъци."
Та след тази смела и безотговорна констатация, позволи ми да те попитам:
Можеш ли да изброиш по три различни типа машини от три различни по вид производства /общо стават 9 типа/ и да ги илюстрираш с имената на някой модели. За човек, който така изтънко познава индустриалния парк на България от 1989г. та смело обявява, че тази материална база става само за отпадъци, това не би трябвало да е проблем :).
И ще помоля /макар, че е малко нескромно/ за точен отговор на моя въпрос "мога" или "не мога".
Смелите сини обобщения, аз за себе си ще ги тълкувам, като отговор "не мога" и ще гледам на двата поста, като на дрънканици на син активист, той и бивш комсомолски секрета
25.11.2010 11:19
25.11.2010 11:28
25.11.2010 11:30
63. vmir, много ми се иска именно хора като теб да разкажат как точно беше. Моите представи наистина са предимно от ученически и студентски бригади. Което, разбира се, не значи, че не са верни. Просто са непълни.
Ще ти кажа. Имай предвид обаче, че няма как да говоря в детайли за констатациите си в няколко сектора, по всеки от които би трябвало да напиша отделна книга. Съвсем различни сектори, а до официалната фасада, едно и също – Лъжа до неузнаваемо изопачаване на почти всичко, което се говори на 4 очи. Корупция и самозабрава, само дето имаха по-различни мерни единици вместо парите, както е днес. Парите не струваха много, защото нещата ставаха по “втория” начин – връзките. Жигула за 6100 се продаваше двойно, дори и тройно, чувал съм за до 22000. Апартамент същото. Защо ти са пари, като с подходяща връзка нещата се оправят далеч по-бързо и ефективно, а всеки оправен те благославя повече от Господ? Стоки, материали, книги, следване на детето – може и без връзки, но разликата мехду прахосмукачка “Плутон” и “Тайфун” e, че в първия случай отива на боклука на втория-петия месец, а във втория – на втората – петата година (с повече късмет). Не уважаваш ли връзките, ще си четеш “Остров Тамбукту” и “Овчарчето Калитко”, но искаш ли поне Анатол Франс или Джек Лондон или Хемингуей, трябват връзки, нищо, че и тримата са все прогресивно лявоориентирани, а минават за опасни. Да не пускаш връзки значеше, да си безотговорен към бъдещето на децата си.
Лошото е, че началници ставаха все хора, които дори и тях не четяха, всъщност, началници ставаха нечетящите. Четяха не толкова умниците, колкото наивниците, които нямаха време да се огледат колко презряно и досадно е всяко знание. “Четяха” и селянчетата, желаещи отклоняне на вниманието от кънтящата кухота на кумирите си, оттам и безкрайните социалистически обструкции на всяко едно мнение или становище, защото припряното четене дава факти, но не и мислене, научаването на което иска време и липса на дразнители като събратята им по любов към властта. Можеш да си представиш как са чели и какво е влизало в главите, мислещи единствено как да избягат от село.
Накрая, партията му намери цаката – хвърляше по някоя мръвка на някое съсловие или група, и така последователно изреждаше всички като кучета, на които се хвърля кокалче, а после почваше отново да ги повтаря по ред. Недай си Боже, да не подскачаш високо и предано, когато ти наближи реда!!! Беше кочина пълна с мръсотии за подхлъзване на прасетата, които грухтяха и трепереха болезнено от падането си, после скачаха на крака и се втурваха да си извоюват реда със засилка и безумно квичене, и понеже така са свикнали и намираха кочината с докопаното в повече за себе си за връх на човешките способности, кочината им отиваше като на свинче – звънче и затова сега така упорито си я бранят и помнят с такова умиление.
25.11.2010 12:05
А относно отношението на тази работа към комунизма, питайте по-възрастните си баби и дядовци за времето преди 44та. И те могат да ви кажат някои неща.
Истината е, че мизерното ни селско стопанство изнасяше продукция не само в СОЦ Страните. А добивите на домати бяха рекордни в България.
Това, че е оставала продукция, моля моля, не сме толкова късопаметни. За това се налагаше наказание на началствата, а не на децата от бригадите.
25.11.2010 12:11
Да, изживял съм го лично, пълен съм с истории, поразителни и потресаващи, много от тях съм споменавал в блога или на други места, но какъв е смисъла да си го разказваме с теб, Борис Тодоров, Славимир Генчев и другите приятели, които знаем добре за какво става дума, а нямаме опоненти насреща си. Не е дошло още времето на доблестта, за да има смисъл подобен разговор, нали виждаш, че засега реакцията си е чисто малоумна, безотговорна и пропагандна. Когато докараме до там нещата да изчислим и убедим хората колко струват на България лъжите за социализма, тогава ще дойде и времето на подробните спомени, които ще разтърсят хората с преднамереността и целенасоченастта, с която се пакости на България и се фабрикуват клеветите срещу всеки, който се опитва да говори за това, което е видял с очите си като мен.
Както навсякъде, и при нас е имало и добри добиви, имало е и износ. Резултатите в земеделието са многократно по-непостоянни отколкото в който и да било сектор, и не бива крайностите да се сочат за истина, а какво беше земедемието, вече казах, защото съм го виждал с очите си, участвал съм редовно в заседания за спасяването му и съм наясно с разминаването между цифрите, които се отчитаха и реалното положение на нещата.
За мен е глупав постинга, в който некомпетентно, казваш, че всичко е за старо желязо и пишеш обобщено за неща, от които нямяш понятие. Нямам нужда да чета докладите, слушал съм ги.
Но освен с доклади, съм работил и с много, ама наистина много Български предприятия в различни области на промишлеността и знам на живо какво имаше в тях, като човешки потенциал и машинен парк.
Мога да те уверя, че работещите предприятия не бяха единици, както ти казваш, а единици бяха кретащите фабрики.
А коя е отговорната работа в консервните фабрики, която ти си работила, не знам. За там, май се искаше само начално образование. Аз бях останал с впечетление, че го имаш поне него, а то какво излезе, ти току що се самообяви, че ценза ти не стига за общ работник в консервна фабрика, а си тръгнала да правиш обобщения за цялата страна.
Да, ти не можеш да претендираш за точност и изчерпателност, защото нямяш познания по тази материя. Това е разбираемо, всеки е специалист в някаква област и не е необходимо, човек да се прави на енциклопедист в днешно време. Не разбирам, обаче, никога не съм могъл да разбера хората, които са изказват компетентно, уверено, наукообразно по въпроси от които имат повърхтностна или никаква представа. И ако тук ние само си чешем клавиатурите, то това не е страшно. Лошо е, че това деление става норма в обществото, разрушава приятелства, пречи на работата..
Ако не беше жалко, щеше да е смешно.
подминах въпросите ти, защото ми се виждат глупави. Аз не претендирам нито за точност, нито за изчерпателност. Това са мои преживявания от ученически и студентски бригади, да. Но самия факт, че се поверява отговорна работа на малко или много безотговорни хлапета е показателна. Официалните данни можеш да ги прочетеш от неофициалните докклади на тогавашната БКП. И даже факта, че може да е имало единични наистина работещи предприятия само доказва моята теза.
И бананаджиите се надпреварват, кой ще съчини по-големи щуротии.
Не им и идва на банановия акъл, че това предизвиква обратен ефект :))
Даже и по-малките почват да се замислят, че толкова вицове и легенди не са наред :)
А тези, които помним - отдавна свикнахме да ни описват някаква друга планета и да ни обасняват, че така сме били живели :)))
25.11.2010 12:49
Спориш глупаво и не извличаш положителното от написаното.
На 51 години една жена трябва де е по-мъдра и да знае, че всяка монета има две страни.
Но по принцип спора е глупав.Сега е важно да се възстанови страната от 20 години грабене, не да настройваш хората едни срещу другите.
А за младите не се тревожи. Истината винаги излиза на яве, така че не се опитвай да им внушиш твоя начин на мислене и твоето лично изкривено виждане на нещата. Изкривено, защото виждаш само едната страна на монетата, нетолеранстна си към чуждите преживявания и си абсолютно некомпетентна.
25.11.2010 13:17
сега има само глад мизерия и простотия
съжалявам, не го бях оценил този бисер "veselaj написа: ........Но за производството и селското стопанство имам само повърхностна представа"
Ами като имаш само повърхностна представа, както сама си признаваш писмено, драга моя, защо пишеш двутомници по тази тематика? А?
И още един въпрос. По-горе си написала, че аз сам един от проводниците на неправилната линия, не давам точна информация на младите, лъжа ги за състоянието на промишлеността по онова време и ги отклонявам от правилната синя линия, която става все по-тънка и по-тънка.
Като млад инжинер и аз работех по разпределение в голям завод на българската електроника. Изделията които правехме, бяха изключително сполучливи и са купуваха в големи количества, освен в СИВ и в Китай, Индия, няколко други азиатски страни Иран, Ирак доколкото си спомням, и доста африкански страни. Цената на едно изделие беие между 200 000 и 400 000 валутни лева, в зависимост от конфигурацията. Ние бяхме крайната настройка, т.е ние бяхме последните хора които работеха по това изделие, преди то да отиде при клиента. Беше голяма отговорност, да си последния, който обединява труда и усилията на няколко екипа и предприятия преди теб. И беше истинско удоволствие, когато подготвяш готовата машина за експедиция. Много беше хубав коняка след това :)
Та въпроса е: Там съм работил една година. На месец настройвах м/у 6 и 9 машини /такава беше технологията, а и зависеше от поръчките и договорите изделията се правеха само по поръчка/. В Задачата се пита, колко пари съм допринесъл, аз глупакът, според теб за страната през първата година от кариерата ми и само за себе си ги сравни със своя принос
На тях поне им плащат за дупедавщината пред днешния античовешки режим в България.
А вие го правите от едната щуротия...
Повечето бананаджии, които познавам лично, го правят, за да спечелят внимание - от чист глад за внимание и за слушатели. За останалите, които не познавам не мога да давам оценки за причините.
Обаче се самозабравихте отдавна в халюцинациите си...
25.11.2010 13:32
Непоправима клупачка. Във всяко нещо, във всяко има нещо хубаво и нещо лошо. Не казвам, че е било хобаво. Но да се отрича нещо едтествено, че във всяко нещо има и нещо хубаво е глупост.
25.11.2010 13:34
Бързах с писането и от там са грешките.
25.11.2010 13:37
Не и пишете повече. Така само се ядосвате.
25.11.2010 13:37
Да не говорим за мизерните доходи на всички, при тоталния дефиците на стоки, които не са произведини в социалистическия лагер
100. анонимен, ти чак сега ли разбра, че съм вещица. Да беше питал, щях да ти го кажа от началото. Впрочем и да пишеш, и да не пишеш, все тая. Енергията ти така или иначе е насочена към мен.
101. анонимен, точно така, социализмът и фашизмът са просто едно и също нещо. И наистина трябва да извървим нашите 40 години в пустинята. Много от евреите на Мойсей искрено са искали да се върнат и да си бъдат роби.
25.11.2010 13:55
25.11.2010 13:56
Добре, явно се правиш на много отворена. Ще ти кажа, че дори не си засегнала истинските проблеми на социализма. Това за бригадите и селското стопанство са пълни глупости. Накрая имаше изкусвен дефицит поради милиардите хвърлени слез 80 година за задграничните фирми.
Истинските недостатъци на социализма бяха промиването на мозъците с една идеология- илюзия. И още повече, че се отричаше Бог и духовността. Материята беше провъзгласена за всичко.
Друг недостатък е, че не можеше да се пътува свободно.
Това са най-големите недостатъци.
Но едновременно с това народът живееше по-спокойно.
Лошото- всички малки заплати. Доброто- имаше работа за всички. С тези заплати можеше да се живее и нямаше хора да ровят в кофите за смет.
Селското стопанство беше развито, леката промишленост- също. Това са факти.
Ти не знам къде си живяла и защо отричаш младостта си.
Ако вярваше в Бог щеше да знаеш, че положителното и отрицателното винаги се стремят да се уравновесят за да има равновесие.
Сега може и да го постигнем и да е по-добро, но все ощи не сме. Ако бяхме, щяхме да се чувстваме спокойни за утрешния ден, усмихнати и ведри и нямаше да спорим за глупости .
Не може да прекарваме живота си от "Осанна!" до "Разпни го!", независимо дали става дума за човек или за обществен строй. Това винаги ще ни разделя, а не бива. Трябва да опитаме да сме по-обективни в оценките си. Да отчитаме и лошото, но и хубавото. И да вървим напред, опитвайки се да запазим добрите неща и да поправим лошите, а не всеки път да отричаме всичко и да започваме от нулата. Отричането на всичко е грешен подход и е крайно време да спре. Като се връщаме всеки път на старта, никога няма да стигнем до финала. По-добре да спрем за малко, да се огледаме, да видим какво ни пречи и какво ни помага, да променим това, което ни пречи и да продължим напред. Заедно.
Не и пишете повече. Така само се ядосвате.
Те разчитат на това, че отдавна на хората не им се занимава да им опровергават изтрещелите съчинения. И нормално - на никой не му се спори с радиото :))
Може и да си прав, че тия техни безкрайни нагли лъжи, които могат да зачудят и дърт циганин, са някакъв вик за внимание...
Важното е, че те си дрънкат брътвежите, а все повече хора си отварят очите, че социализма е истинската алтернатива :)
Права си, трябва да се пише. Но спора ни не е на етап да извличаме фината истина от детайлите, а все още стои запънат като магаре на мост и аз разбирам и приемам твоята гледна точка като много по-близо до истината от твърденията за върховното ни земеделие, които за мен са си върховни, ама по глупост. Всяка година без изключение ми се оплакват различни хора, че една или друга култура им била загинала, че това не била годината за нея, и хората са суперубедени дори, когато губят насажденията си поради съвсем елементарни грешки, пропуски или несъобразяване с основни правила.
Освен предпоставките и причините за реалното непостоянство на добивите, при социализма съществува и непостоянство на технологичната дисциплина и грижите за културите в годините, защото липсва диктатурата на пазарните изисквания, поставени от потребителя чрез парите, с които плаща за желаното качество, а подобренията се правят кампанийно по решение на партийното и държавното ръководство, което организира съответните кампании и необходимите мобилизации на хора, ресурси и необходимия за целта извънреден контрол.
Така, през 60-те години бяха построени редица консервни фабрики, захранването на които наложи силно разширяване на зеленчукопроизводството, имаше нелош износ, през 70-те години се заложи на плодопроизводството, тъгна се и към ускорена индустриализация, залетяхме и към електронизация, приписахме си даже и космически технологии, но в нищо от тези начинания нямаше конкуренция за парите на крайния потребител, която да вдигне качеството и производителността. Цените бяха фиксирани от държавата, а качеството – въпрос на чисто субективна преценка колко труд да се вложи в продукта, а интереса на производителя подсказваше – колкото може по-малко, нали пазара е гарантиран!
Разбира се, когато кампанията е отминала например консервните фабрики, от тях се очаква да продължават да работят в същия дух и без досегашните партийни патронажи и специални грижи за правилното им заработване и доокоплектоване, но лишени от възможност да реинвестират и развиват производството в необходимото съответствие с пазарните си позиции и обеми, с увеличаване на амортизацията, те започват да влошават ефективността си, докато бюджета насочва печалбата им в развитието на други отрасли, и мисля, че за всеки е ясно колко временен е успехът на социалистическите мегаломански начинания, които в началото тръгват под напора на партия, държава и щедри капиталови инвестиции, но след това бързо остаряват морално, западат, а липсата на адекватно преоборудване и модернизация налага “побългаряването” първо на техниката, после на технологиите, настанява се безстопанствеността, дисциплината се разпада, защото и да се пънеш – все тая, предприянтието започва да работи на загуба, партията да зове: “Дайте да дадете”, следват оглушки, и т.н....
И точно тук идва сюблимния момент за партийния активист да се изцепи: “Ама ние бяхме на седмо място в света бе!”. Само дето не казва, че:
1. Това седмо място е в СОЦИАЛИСТИЧЕСКИЯ “свят”.
2. Че е било така, ама по задание, което никога не е било постигнато.
3. Че “славното” време за предприятието е било първите 2-3 години, а срамното – следващите 20 – 30.
4. Че легендата за успехите е жизнено необходима и след фалита на предприятието, за да се запази реномето на погребалия го управленски екип, и да бъде възнаграден за мълчанието, лъжите и лоялността към истинските авантюристи и разпоредители с ресурсите на страната.
Ето това е накратко причината за култовия социализъм днес у нас.
Вече се чудя дали някоя КНДР-ейска или кубинска тайна служба не финансира такива писачи. Такава страст може да има само срещу заплащане или от тъпотия. Други варианти не виждам.
P.S. Сетих се за още една причина. Комунягите умират от яд, че не можаха да откраднат земята на хората. Ако ТКЗС-тата бяха станали акционерни дружества щяха да гепят земята. Ама не стана Ф.Д. им попречи. Затова и до сега продължават да бълват змии и гущери срещу него. Затоа дават пример с Чехия където тамошните стопанства станаха АД-та. Само че, има една съществена разлика между Б-я и Чехия. Там и комунистите им са по компетентни и по честни.
Хубавото беше, че здравеопазването работеше и тия с халюцинациите ги лекуваха :)
25.11.2010 14:20
Не можеш да спориш с истините!
Радвай се ,че няма да преживееш капитализма
25.11.2010 14:23
25.11.2010 14:24
Хубавото беше, че здравеопазването работеше и тия с халюцинациите ги лекуваха :)
Направо :))))
http://petranov.blog.bg/politika/2010/11/19/1500-podpisa-protiv-upravlenieto-na-kmeta-na-obshtina-oriaho.637531
Не че съм съгласна на 100% с твоята твърде крайна гледна точка, но не можах да се сдържа да не ги подразня. ;) Защото, независимо от различията помежду ни, вярвам, че хора като теб и мен и хора като vmir няма да го допуснат.
Няма такъв богаташ ,които да не е крал Никой не е създал империята си от нула.Който иска може да се радва на днешната ни демокрация.Тя е от нов тип представителна-вижте колите ,къщите и предприятията на елитните ни бизнесмени.В тези къщи няма да живеете вие или децата и внуците ви ,но ще работите във все по- деградиращите им производства.
Тежко и горко на 6 мил. българи разчитащи на туризма.
И понеже поста е за земята ,то е необходимо да ви се напомни какво стана с Палестина ,когато над 300 000 еврей изкупиха земята покрай морето.Земята пак си е там ,но не е на арабите и какво правят с тях ви е ясно, надявам се поне на това.
основат на овиненията срещу Тошо стоеше външният дъг от около 10 илиарда -сега е къ 50 ми И всички сме свидетели на това как се пиватизираха атериални ценности за над 160 милиарда долара основни фондове.Да ви е чистита иканата демокация!
Добре, явно се правиш на много отворена. Ще ти кажа, че дори не си засегнала истинските проблеми на социализма. Това за бригадите и селското стопанство са пълни глупости. Накрая имаше изкусвен дефицит поради милиардите хвърлени слез 80 година за задграничните фирми.
Истинските недостатъци на социализма бяха промиването на мозъците с една идеология- илюзия. И още повече, че се отричаше Бог и духовността. Материята беше провъзгласена за всичко.
Друг недостатък е, че не можеше да се пътува свободно.
Това са най-големите недостатъци.
Но едновременно с това народът живееше по-спокойно.
Лошото- всички малки заплати. Доброто- имаше работа за всички. С тези заплати можеше да се живее и нямаше хора да ровят в кофите за смет.
Селското стопанство беше развито, леката промишленост- също. Това са факти.
Ти не знам къде си живяла и защо отричаш младостта си.
Ако вярваше в Бог щеше да знаеш, че положителното и отрицателното винаги се стремят да се уравновесят за да има равновесие.
Сега може и да го постигнем и да е по-добро, но все ощи не сме. Ако бяхме, щяхме да се чувстваме спокойни за утрешния ден, усмихнати и ведри и нямаше да спорим за глупости .
Наистина ВСЕ ОЩЕ не съм засегнала най-страшните недостатъци на социализма. Много си прав за промитите мозъци. не съм писала нито за липсата на информация, нито за липсата на елементарни свободи. Народът живееше спокойно - точно като овце на ясла. Зплатите стигаха на тези, които имаха баби и дядовци на село, които им изкарваха храната и на тези, които можеха да си откраднат нещо. Аз нямах този късмет - родителите ми бяха учители. Именно за "развитата" лека промишленост пиша.
"Народът живееше спокойно - точно като овце на ясла. Зплатите стигаха на тези, които имаха баби и дядовци на село, които им изкарваха храната и на тези, които можеха да си откраднат нещо. Аз нямах този късмет - родителите ми бяха учители. .."
,е :
А сега даже ясла няма,за храната всичко е ясно -ядеме боклуците на глобаният свят .Е,все пак ни го поднасят в лъскави и шарени опаковки. Да не говорим за хала на учителите!
25.11.2010 14:44
Малка част можеха да учат?
Средното образование беше задължително. Нямаше неграмотни, както сега.
Да, в университетите приемаха много малко хора- най-добрите.
Ти имаш ли висше образование?
Май всичко мина през разните му там соц - преобразования, както и земеделието, - ТКЗС, ДЗС, МТС, АПК - все по крупно и ефективно, а все по-на зле. А от 1 кв. метър можеш да изкараш до 10 кила домати, което значи, че няколко квадрата (колкото част от стая), могат да изхранят семейството ти за годината, стига да го искаш, и да не вадиш от това свръхзаключения.
25.11.2010 15:33
25.11.2010 15:45
Не можеш да спориш с истините!
Радвай се ,че няма да преживееш капитализма
Да , имаше , но не и през шесдесетте години както беще в България!
25.11.2010 15:58
25.11.2010 16:12
ЧЕ БЕШЕ БЕЗПЛАТНО ,ЛИ....?
БИЛО Е БЕЗПЛАТНО ,ЗАЩОТО ВСИЧКИ РАБОТЕХМЕ ЗА 140-ЛВ.=НА 14$.
НАЛИ СЕ ПРОИЗВЕДОХА ,ТОЛКОВА АГРОНОМИ И ЗООТЕХНИЦИ.....?
ЗАЩО НИ ЕДИН НЕ СЕ ВЪРНА ДА СИ ПОТЪРСИ ЗЕМЯТА НА БАЩИТЕ СИ И ДА ПОЧНЕ ДА ПРОИЗВЕЖДА НЕЩО!?????
ОТ ТОЛКОВА МНОГО СПЕЦИАЛИСТИ ........ВНАСЯМЕ ЗЕЛЕНЧУЦИ И ПЛОДОВЕ ОТ
ЧУЖБИНА!
ТОЛКОВА ХОРА ,УЧИХА ЗА ИНЖИНЕРИ---НЕЩО ДА СА СЪТВОРИЛИ???!
УЧИХА И ИМА АРМИЯ ОТ ДОКТОРИ......ВСИЧКИ, СА ВЕЧЕ ТЪРГОВЦИ ПО ЗАКОНА И ЧАКАТ ПАРИ ОТ ДЪРЖАВАТА ,...АМА СИ ВЗИМАТ РУШВЕТА!
НЕ ИСКАТ ДА СА ЧАСТНИЦИ---ЗАЩОТО ,НЯМА КОЙ ДА ИМ ПЛАЩА--ЩЕ УМРАТ ОТ ГЛАД!
НАЛИ ИМАТЕ СТРОИТЕЛНИ ИНЖИНЕРИ.....?
РАДВАЙТЕ СЕ НА БУРНОТО СТРОИТЕЛСТВО В СОФИЯ , ОТ БЕТОННИ КУТИЙКИ И БЕТОНА -ИЗЛЯТ ПО МОРСКИЯ БРЯГ!
КРАСОТА.......НЕНАГЛЕДНА!
КОЛКО СА СПЕЦИАЛИСТИТЕ ,ЗАВЪРШИЛИ В БЪЛГАРИЯ...НАМЕРИЛИ РАБОТА ПО СПЕЦИАЛНОСТТА СИ В ЧУЖБИНА!????!
90% ОТ ТЯХ --МИЯТ ЧИНИЙ И ГИ Е СРАМ ДА КАЖАТ,КАКВО СА ЗАВЪРШИЛИ!
ТАКА Е....!
ТАКА Е СЪС ВСИЧКИ ЗАВЪРШИЛИ ......БЛАГОДАРЕНИЕ НА "БРАТСКИЯ СЪВЕТСКИ ОПИТ"------ЗНАЯТ :
ОТ ВСИЧКО ,....ПО- МАЛКО....ТА, НАКРАЯ НИЩО!!!!!!!!!!!
ПОЛУ-ИНТЕЛИГЕНТИ!!!!!
ПОЛУ-МАЙСТОРИ!
ПОЛУ-ДОКТОРИ!
ПОЛУ-ПОЛИТИЦИ!
ПОЛУ-ЧЕНГЕТА!
ПОЛУ-ИДИОТИ.....В ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА!
КВО ДА СЕ ПРАВИ.........ТАКЪВ Е СОЦ-МАТрялА.....!!!!!!!
ТО ,ТОВА ,БЕШЕ И ЦЕЛТА:
---ДА НЯМА:МИСЛЕЩИ, МОЖЕЩИ ,ЗНАЕЩИ И КАДЪРНИ ХОРА.....ТА КАТО ГИ ОСТАВИ ПАРТИЯТА ......ДА ПЛАЧАТ ЗА НЕЯ!!!!
ЕТО ,ЧЕТИ ГИ ........И ИМ СЕ ЧУДИ НА АКЪЛА.....!
ПРАВИ СА СИ ХОРАТА:
...ТЕЖКО Е ДА СИ СВИНЯ И ДА НЕМА КОЙ ДАТИ ЗАБЪРКА.....!!!!
25.11.2010 16:49
25.11.2010 16:49
Аман от сиромахилски идиотизъм на тъпи и ограничени интерноционалсоциалцървулпрогресисти.
25.11.2010 16:58
-човек,който е поне 15 години по-възрастен от компетентната дама;
-който се е родил и живял на село до 18 годишна възраст;
-който е живал на село до гръцката граница;
-който до придобиването си на основно и средно образование(през ваканциите)
се е занимавал основно със селскостопанска работа.
Предварително искам да направя едно уточнение: Аз няма да ви поднасям "об-
щоприети истини",защото според моя скромен житейски опит(сега съм на 68г.),
съм стигнал до извода ,че такива истини няма,макар и да има факти.Така,че аз ще си изкажа моята истина,а вие мижете да я разбирате както ви е угодно.
Нека първо кажа няколко думи относно фактите.Относно голяма част от фактите,госпожата е права.Особено,като техен "наблюдател".Аз бих могъл да изброя и много други такива.Мога и да ги умножа по 3,14 и пак да са "факти"...
И в същото време да премълча също толкова много "факти",напълно опрожергаващи внушенията от предишните.ЗАВИСИ ОТ ТОВА,КАКВО ИСКАМ ДА ВИ
ВНУША.И ДА ВИ УБЕЖДАВАМ,ЧЕ ТОВА Е ИСТИНАТА И САМО ИСТИНАТА!
Но аз не желая да бъда толкова нахален,да се обявявам за всезнаещ и точно поради това ще изложа на "пазара на мнения",моето мнение,което мога и да нарека,"МОЯТА ИСТИНА".
Е,да се опитам да изложа тази "моя истина",имайки предвид горепосочените
предпоставки:
Ако между участниците в обсъждането има хора с подобен на моя опит,мисля,че в голяма степен ще бъда разбран от тях.
Госпожо,вие знаете ли какво значи селски труд?Смея да Ви кажа,че синямате и най-бегло понятие за това.Били сте на бригада,пък какви лошиу били условията
на труд,колко бил безмислен този труд и т.н и т.н.
25.11.2010 17:27
в течение на 3 сезона(пролет,лято и есен) няма почивка.Донякъде се почива
през зимата и то условно казано почивка.Всичко останало е труд,труд и само труд.
И въобще не безмислен.Това е труд,от който зависи животът ти.А резултатът от този
труд зависи първо от прищевките на Природата,а след това от прищевките на
прекупвачите.Имате ли си представа госпожо,какво значи да работите по цели месеци без никакви почивни дни.Почивка,само като се храниш и няколко часа сън.И след това всичко се завърта отново.Когато бях в гимназията си спомням,че при
настъпване на лятната ваканция градските чеда скачаха от радост,а селските прие
маха нещата равнодушно.Защиото знаеха какъв "чепат" ги чака на село.Още от първия ден ги завърташе колелото,та до последния.Някъде след средата на лятото
вече се молех Богу,по-бързо да дойде училището,за да си почина.А имате ли си
представа,когато се струпат наведнъж няколко вида работи и всяка иска да бъде
приключена ,защото иначе се пропилява продукция:Житото трябва да се жъне,царевицата и бостана да се окопават,тютюна да се бере и ниже,доматите да се
плевят и поливат,люцерната да се коси,или обръща,добитъка да се пасе..
Вървиш насам,натам и в паузите,когато само вървиш и не рабитиш нещо,спиш.
Вие спала ли сте като сте ходила?
И така,когато стана колективизацията-насилствена,със сълзи,даже с побой,мно-
го хора бяха отчаяни и мислеха ,че е дошъл края на света.В началото всичко наи-
стина беше много трудно и трудидедят се плащаше в парично отношение много
слабо.Постепенно,започна да се внедряра техника,която макар и несъвършена
отмени голяма част от ръчния труд и след известно време се оказа,че една част от
работната ръка е..излишна.И тогава тази излишна ръка се пое от индустриализацията.
За хората,които останаха на село трудът вече не беше такъв робски и те даже в някаква степен си отдъхнаха.При всичките други несъвършенства идаже откровени дивотии,
25.11.2010 17:44
а не си развяваха гордата обратност.Вие никога няма да разберете тези хора от
селата,които изпитват носталгия по онези времена.За това се иска да си ги
преживял тези неща , не да си "наблюдател" от разни бригади.Кажете ми тогава,
за какви "факти" говорите,като сама признавате,че не познавате селски труд.Много
Ви бива да обобщавате и да ни натрапвате някакви Ваши истини като общовалидни.
Аз не Ви натрапвам своите истини.Изброих ви множество факти от моята действителност на човек израснал със селския труд.Не съм го наблюдавал-живял съм го.Останалото оставям на преценката на другите.Вашата вече я зная.Тя е на
"специалист",който знае всичко.А един умен човек е казал нещо много точно:
"специалистът е човек,който не мисли-той знае".
Дядо ми, един обикновен човек, започна да строи нова къща, когато беше на 65 години. Баба ми я беше малко страх. За едно лято се нанесоха, всички спяхме в гаража и в лятната кухня по време на строежа.
Сега обикновения селянин може ли да вдигне къща, ако е на същата възраст.
И ПОСЛЕДНО, за следването в Плевен.
Да, моя неточност. Но това беше само около пет години, след моето студентско време.
Но фактите, когато се представят от теб, звучат, че през всичките онези години това е било в сила.
Ето това ти пречи, липсата на обективност.
25.11.2010 18:13
25.11.2010 18:38
Дядо му е бил сигурно АБПФК,...най-малко....!
Знаеш ли ,как се взимаше цимент от "Топливо" ,бе простак смотан....???!
Ами, тухли ,бе говедо....?!
Редехме се още от 3-часа, през ноща, в "Топливо", а рушвета вървеше като река, и.... нямаше никаква гаранция ,че няма да свършат преди теб!
МРЪСНИ КОПЕЛЕТА ЧЕРВЕНИ ......ПРАВИТЕ ПРОПАГАНДА НА МЛАДИТЕ---ДАНО ВИ СЕ ВЪРЖАТ НА ПРОСТАЩИНИТЕ....!!!!
АМА ,НЕМАААААА......ЩЕ СИ ПИШЕМЕ ИСТИНАТА , ДО ПОСЛЕДНО!!!!
МРЪСНА ЧЕРВЕНА ИЗМЕТ---ЩЯХТЕ ДА ПУКНЕТЕ ОТ ЗЛОБА ,КОГАТО ПОЧНАХА ДА ПЪЛНЯТ СОФИЯ СЪС СТОКА.....ПО ВРЕМЕТО НА ИВАН КОСТОВ!
КОМУНИЗМА Е ....НЕЩАСТИЕ ЗА ХОРАТА !
БОГ ДА НИ ПАЗИ.....!!!
НИЕ -СЪЩО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
25.11.2010 18:41
Просто всеки гледа от камбанарията си, когато не е невъзможна и взаимноприемлива гледна точка. Срамота е всеки да прави всичко, при положение, че ключът към благоденствието е високата производителност на труда чрез специализацията. Годините, които ще изгубиш докато се научиш да обработваш правилно едно миниатюрно стопанство, може да се използват за създаване на реален полезен продукт.
25.11.2010 19:03
тъпи премъдрости от рода на Вашата "история" с Митеран.Явно тези студенти които
цитирате също са си нямали хабер и понятие от това така анатемосвано социалис-
тическо селско стопанство.Защото ако поне малко се бяха заинтересъвали щяха да знаят,че "акордно" означава "производство извънпланово на дадена селскостопанска продукция от дадено лице,или група лица" и няма нищо общо с периода
на развитие на дадения продукт(зеленчук)".Твърде е възможно въпросните
студенти да са носили върху раменете си някой сорт зеленчук и със сигурност
са били "градски чеда".
И накрая желая да добавя следното:
Нямам и не съм имал намерение да бъда апологет на социализма и на социалисти-
ческото селско стопанство.То си имаше достатъчно "кусури".Ако съм изтъквал
някои позитивни според мен неща,те са на фона на поголовния разгром на селското
стопанство сега и връщането му не даже във феодализма,а във първобитния(даже
не общинен)строй.Защото тогава,при всичките недостатъци,вие уважаеми чеда
на "демокрацията",се хранехте с плодовете на нашето българско село.А сега с
вносен добре полиран бълвоч.А още по-трагичното е това,което предстои да се
случи,когато утре банките "дръпнат шалтера": когато това стане,жална ви(ни)
майка-като с магическа пръчка пазаръ ще се превърне в една добре загладена пустиня и стомасите ви ще засвирят като жътварски стомни.И тогава ще си спомните
за селата и ше се юрнете натам,само,че и там вече няма да има нищо,защото тосъвсем планово и точно ще е унищожено о любимия ви "демокраДически" капитализъм,а каквото е останало,от циганските банди.
И сигурно тогава ще хлъцнете,ама...
От мен,толкова.Няма да безпокоя повече възвишеното ви съзнание.
25.11.2010 19:03
25.11.2010 19:35
искат социализма?!!
ЗАЩО СИ НАПУСНАХТЕ ДВОРОВЕТЕ, КЪЩИТЕ И ГРАДИНКИТЕ, НА СЕЛО...??!
НАЛИ, ЖИВОТА Е БИЛ РАЙ ,И ИЗОБИЛИЕ НА СЕЛО...БЕ...ПРИ СОЦИАЛИЗъМА???!
АЙДЕ ДЕЦАТА ,ДОШЛИ ДА УЧАТ.......ВИЕ ,ЩО ЧИНИТЕ ТУКА У СОФИЯ....???!
родителите ми са от село. работеха в ткзс за стотинки. 20 - 30 стотинки на ден /трудоден/ и накрая избягаха от там като много други. Разбира се, хората крадяха от ткзс -то, за да оцелеят. Всъщност, крадяха от себе си, защото земята беше тяхна, но комунистите им я заграбиха. Ако този процес с уедряването беше нормален, както в другите страни по света, никога нямаше да се стигне до такава катастрофа. Но разбойниците - комунисти имаха други планове.
25.11.2010 19:42
25.11.2010 20:12
недомислията изброени от теб и прогресивния капитализъм,който очерта съвремен
ните прогресивни форми са "развитие" на селското стопанство:повсеместна раз-
дробеност,пустеещи земи,безчинстващи арендатори,завръщане към магарешката
механизация,разграбени селскостопански ине само постройки,безчинстващи циган-
ски банди и т.н.Както и аз се уверявам,принуден съм да вярвам,че всичко това няма нищо общо с това,което са видели очитеми,понеже такъв обетивен и безпристрастен източник като теб ми говори за точно обратното.
25.11.2010 20:37
искат социализма?!!
кой както свикне. циганите и те си обичат циганията. но не употребявай думата "болшинство". излъжи нещо друго
25.11.2010 23:27
джипове като танкове се движат само бандити,мошеници,грабители и..разбира се,политици,а раята с разни други трошки втора употреба,наследници на трабантите.
..А от друга страна що народ рови из кофите за боклук и се наслаждава на плодове-
те на капитализЪма?
В едно нещо си прав.Това всичко е следствие от дивашкия социализъм.Само,че,
се оказа,че следствието надмина в пъти причината си.И в цялата тази "галимация"
се ползва с твърдата и непрекъсната подкрепа на любимия ти западен капитализъм.
Защо ли?
И за циганите си прав.Ние всички явно сме свикнали с нашата цигания.И вие сте
свикнали със своята,сегашната,която е в пъти по-цигания от предишната.И още нещо
могха да кажа:не плюй по този,който създава хляба.Същия този лумпен и пияница.
Добре е да не даваш оценка на неговата работа преди да си огледал своята.Защото
никой не е по-голям от хляба,макар,че може би ти не го консумираш.Но може
би не е далеч времето,когато ще го търсиш със свещ.
А,всъщност,карай си както знаеш.Все едно,Живота си знае своето.
Какви трошки, били съветските селскоетопански машини?! Единствено Запада си праща тук старите машини и дрехи. Защото ни смята за хора- втора долна класа. Щом така оценяваме себе си- заслужаваме си го. Ние пишем тук глупости? На Запад ги четат и после
! Ами 1948-1950 г полето се ореше с животинска тяга и дървени рала... Там бяха 80% от работните места...Вашия постинг е някакво кощунство , подигравка, глезотия, платена манипулация, казваща невернотии, а преиначаването на истината никому не е от полза
Пратихме след 1990 г.по селата ликвидатори и те разрушиха до основи най ценното държавно богатство. Това е една програма за унищожаване на България, подпомогната и ръководена отвън, защото корабите чакаха , за да отнесат нашите стада селскостопански животни- живи и изклани. Всяко село имаше птице, краве, свине ферми. Имаше пчелини, оранжерии, мандри, непрекъснато се засаждаха нови и нови орехови, бадемови, кайсиеви градини....ние ги изрязахме изгорихме...вместо да берем плодовете им...Бедни мозъци си отмъстиха... Да тогава 80% от производството се изнася. Но 1989 г България тръгна да променя обществените отношения, диктата на една политическа сила, за да наложи плурализъм , много партийност, направено не без помощта на външни сили, които злоупотребиха , които ни превърнаха в пазар само на техни стоки.
Днес имаме моноколтурно земеделие- сеччт се само жито и слънчоглед и ги няма съветските, според Вас трошки, но тогава хлябът имаше два три пъти по ниска цена, млякото- също и се консумираше ежедневно,
Днес имаме едно осакатено село- няма ги работните места, защото изкоренихме печелившите култури.... твърде дълго е за обяснение и се съмнявам, че можете да разберете истината и че тя е в основата на бедността, която днес ни затиска жестоко и смъртоносно...
26.11.2010 08:25
26.11.2010 10:27
ПРИМЕР:
ЗА ИЗНОСА НА АГНЕШКО МЕСО
В ЦЯЛ СВЯТ-ЦЕНАТА НА АГ.МЕСО Е 3-3,5$/кг.ПРИ ЦЕНА НА ДОЛАРА-2лв./дол
В БЪЛГАРИЯ, СЕ ИЗКУПУВАШЕ НА 0.20-26ст./кг
СИРЕНЕТО-Б.САЛАМУРЕНО
СВЕТОВНА ЦЕНА-3-3,5$/кг...ПРИЦЕНА НА ДОЛАРА-2лв./дол.
ВЪТРЕШНО ИЗКУПУВАНЕ -НА 1,50-2,00лв/кг
С ИЗНОСА НА ЖЕЛЯЗО--БЕШЕ СЪЩОТО.....!
СРАХТЕ И НА ТОЗИ ИЗНОС.....НЯМА ОТ КЪДЕ, ВЕЧЕ!
ЕСТЕСТВЕНО ,ЧЕ ЩЕ ТЕ ЧАКАТ КОРАБИТЕ НА ПРИСТАНИЩАТА ----
...ТИ ПРИ ИЗНОСА ,ПОДБИВАШ ЦЕНАТА НА СВЕТОВНИЯ ПАЗАР, ПОРАДИ НИСКОТО ВЪТРЕШНО ИЗКУПУВАНЕ НА БЕЗЦЕНИЦА,
ЕВТИНАТА РАБОТНА РЪКА И
ПЪЛНАТА И ЖЕСТОКА , ЕКСПЛОАТАЦИЯ НА НАРОДА СИ, ЗАЩОТО ХОРАТА ,ПРОСТО НЯМАТ ДРУГ ИЗХОД !
/ГРАНИЦИТЕ ,БЯХА ЗАТВОРЕНИ С ТЕЛЕНИ МРЕЖИ И СЕ СТРЕЛЯШЕ НА МЕСО/
ВСИЧКИ КОМУНИСТИ ,СА ЕКСПЛОАТАТОРИ И УБИЙЦИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ВИЖТЕ , НАВСЯКЪДЕ ПО СВЕТА :
Ю.КОРЕЯ,КАМБОНДЖА,РУСИЯ ,НИКАРАГУА, КУБА И ДР.
ЕВАЛА НА ПИНОЧЕТ, В ЧИЛИ----ТОВА Е МЪЖ ,ЗА МИЛИОНИ.....!!!
ИЗЗЧИСТИ КОМУНИСТИТЕ , ОТ ...РАЗ!!!
ТАКА СЕ ПРАВИ ...С УБИЙЦИТЕ....!!!!!
Как да работят, като никога не са работили. Нито на село, нито в града.
26.11.2010 12:42
Вярно, не можете нищо друго освен да ръсите глупости или пълни идиотщини.
26.11.2010 14:15
26.11.2010 18:22
го замени?Тази ли бандитска отврат,която разруши даже и онова стопанство,колкото
несъвършенства да е имало.Можете ли,лумпени такива да кажете,каква толкова
съвършена продукция сте дали през изминалите 20 години.Говоря за продукция,
преди всичко материална,но не по-маловажно и интелектуална.Или от тях сте
произвели само една "анална" продукция.Не ми сочете бетонираното Черномо-
рие и планини.Или,може би се гордеете с построените молове,вериги от магазини
и бензиностанции.Имало много публикувани стенограми,от които се виждал фалита
на цялата икономика преди 1989г.Забележете,фалирала икономика.Никой не приветства това,но е фалирала икономика.А можете ли да кажете,за последните 20 години какви заеми са вземани и каква икономика е фалирала,след като благодаре
ние на партийната върхушка(не само комунистическа)беше унищожена, не даже
фалирала цялата икономика.Ако все още е останало нещо не унищожено,то е
от създаденото "тогава" от онези "цървуланковци" и "селски лумпени",които
така неистово ненавиждате.Бъдете спокойни.Вече почти нищо не остана за унищо-
жаване и почти всичко е в ръцете на банките.Чуждите,не българските.Вече и мал-
кото,което се създава като национален продукт се измъква чрез същите банки и
вериги от магазини и молове.Ако все още самите вие съществувате и сте се зах-
ласнали в собственото си "величие",то е благодарение на милион и половина гастарбайтери заминали за чужбина и на които също би трябвало да целунете краката.Би трябвало.Но за това трябва да има човеци,а не проституиращи софий-
ски лумпени.
26.11.2010 21:49
ТИ ДРАГИ , СИ ТОЧНО ЕДНО ОТ ЧЕРВЕНИТЕ КОПЕЛЕТА ,КОИТО НИ УПРАВЛЯВАТ В МОМЕНТА!
ТИ СИ ТОЧНО ОТ ХОРАТА,НА Т.Н."СЪДЕБНА СИСТЕМА" ,В КОЯТО ЦЯЛАТА КОМУНИСТИЧЕСКА ИЗМЕТ ОТ ПОЗИТАНО, ДС И ДПС, СЕ Е ВКОПЧИЛА И СЕ БРАНИ С НОКТИ И ЗЪБИ .....ЗА ДА ОЦЕЛЕЕ И НЕ ОТГОВАРЯТ ,ЗА МРЪСНИТЕ СИ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ!
ТИ СИ , ОТ ХОРАТА НА Р.ОВЧИЯ, КОИТО ПРОДАВАТ ИНТЕРЕСИТЕ НА БЪЛГАРИЯ -НА РУСИЯ ,ЗА ДА СЕ ЗАКРЕПЯТ ВЪВ ВЛАСТТА---С РУСКИ ПАРИ И РУСКИ ПРОТЕКЦИИ!
ТИ СИ И ОТ ХОРАТА, НА ОНЯ ПИЯНИЦА И "РАЗПРЕДЕЛИТЕЛ" НА ДРОГАТА В БЪЛГАРИЯ, КОЙТО ТРОВИ НАШИТЕ ДЕЦА, И ПОСЛЕ СЕ ПРАВИ НА "БЛИЗЪК ЗАДНИК" С Т.Н., "ОПЕРАТИВНО ИНТЕРЕСНИ ЛИЦА".....!
ТИ СИ ОТ Т.Н. ,БИЗНЕСМЕНИ ....КОИТО КАРАТ НАШИТЕ ДЕЦА И ВНУЦИ ДА ВИ РАБОТЯТ ЗА "СМЕШНИ ПАРИ" И ДА ВИ РОБУВАТ В БЪЛГАРИЯ, ВМЕСТО ДА СИ ХВАНАТ ШАПКИТЕ И ДА СИ ПОТЪРСЯТ ЩАСТИЕТО ТАМ, КЪДЕТО ГИ УВАЖАВАТ И ЦЕНЯТ, ...ВМЕСТО ДА ГНИЯТ, В ПОСТ-КОМУНИСТИЧЕСКАТА ВИ КОЧИНА И МРЪСЕН "КЕНЕФ"!
ЗНАЕШ ЛИ, ...ИСКАМ ДА СЕ ЗАРОБИТЕ С ТАЯ АЕЦ-БЕЛЕНЕ , С ТАЯ МОДЕРНА ГРОБНИЦА ЗА 20-млрд./ев., ТА ДА РУХНЕТЕ ОКОНЧАТЕЛНО ,КАТО ИКОНОМИКА,
ЗАЩОТО,.....НИТО ИМАТЕ ПАРИ ДА Я СТРОИТЕ ,....НИТО ИМАТЕ ПАРИ ДА И ПЛАЩАТЕ ДЪЛГОВЕТЕ ,...НИТО ИМА КЪДЕ ДА Й ПРОДАВАТЕ ТОКА---КОЙТО ЩЕ ПРОИЗВЕДЕТЕ!!!!!!!
ЩЕ СЕ ЗАГРОБИТЕ , ВО ВЕК И ВЕКОВ!
ЩЕ СЕ ЗАГРОБЯТ И ИДИОТИТЕ ....КОИТО ВИ ПОДКРЕПЯТ, ЗАЩОТО ЩЕ ЯДЕТЕ КАМЪНИ....И ТО ВНОСНИ ....И ЩЕ ИМ СЕ РАДВАТЕ!
НИКОЙ --НИЩО НЯМА ДА ИСКА ОТ ВАС .......ЗАЩОТО ,ЩЕ СВЕТИТЕ ОТДАЛЕЧЕ,
С "ЧЕРНОБИЛСКИ ПЛАМ".......ПО КОМУНИСТИЧЕСКИ.
РАДИАЦИЯТА --НЕ ПРОЩАВА ,НИКОМУ.....НАЙ-ВЕЧЕ НА КРЕТЕНИТЕ И МАЛОУМНИТЕ!!
НЕ МИ ПУКА ЗА БЪЛГАРИЯ------ВИЕ ,Я ЗАКОПАХТЕ И ПРОДЪЛЖАВАТЕ ДА ХВЪРЛЯТЕ КАЛ ,ОТГОРЕ Й....
ДА ВИ БЕРАТ ГАЙЛЕТО ТИЯ....КОИТО ВИ ТЪРПЯТ!
ЗАЩОТО , АКО БЯХМЕ ОСТАНАЛИ НИЕ..........ОТДАВНА ДА СМЕ ВИ ИЗБИЛИ ,КАТО БЕСНИ, ЧЕРВЕНИ КОМУНИСТИЧЕСКИ ПСЕТА!
КЪСМЕТЛИЙ СТЕ...ЗАВИЖДАМ ВИ!!!!!!
АМА , НЕ РАЗЧИТАЙТЕ МНОГО НА ТОВА......!
НИКОЙ НЕ Е ВЕЧЕН....!!!
27.11.2010 09:26
Не е важно какво поризвеждаш-----а ,какво се търси на пазара и , ...КАК и за КОЛКО ще го продадеш, тъпако....!
Не ми хвали стока.....хвали ми, ПАЗАР!
За разлика от СОЦИАЛИЗъМА.......при капитализъма...СТОКАТА ОЩЕ НЕ Е, КАПИТАЛ!
"СТОКАТА" Е ЧАСТ ОТ "ПАЗАРНАТА ИГРА".....НЕ ОТ КАПИТАЛА, ПРОСТАКО....!
27.11.2010 17:19
28.11.2010 22:34
АМАН,...... ОТ ПОЛУИНТЕЛИГЕНТИ И ТЪПАЦИ С ПРЕТЕНЦИИ.....!
01.12.2010 13:03
02.12.2010 16:55
За тези,които хал-хабер си нямат от онези времена,по отношението на планирането и отчитането на селскостопанската продукция,като човек,който е бил достатъчно
близо до селското стопанство,мога да кажа следното:
- Текущото(годишно) и преспективно планиране(петилетно) на селскостопанската продукция,(като се почне от площите орна земя,културите,които да се засади,в т.ч
и трайните насаждения,количеството и качеството на земеделската техника,торо-
ве,пестициди,докато се стигне до планиране на средния добив от единица площ
(най-често,на декар),всичко то ва се извършваше от селскостопанските отдели
към окръжните комитети ба БКП.Всички останали планови звена от по-ниско ниво
(ТКЗС,ДЗС,АПК и даже ПАК) се занимаваха с оперативното планиране и отчитане,в смисъл ,къде точно,в коя местност,какво точно да се засее(или засади).Но никой
не можеше да промени общите параметри зададени от въпросния отдел.С известно
изключение,когато се появина т.н "насрещни планове".Но даже и тогава имаше съгласуване с посочения отдел.
- Отчитането на продукцията се извършваше също под строгия надзор на въпросния
отдел,в чиято помощ бяха партийните секретсри по места,заедно с видимите щатни
и нещатни сътрудници на ДС.Ха иди,че лъжи при това положение и надувай числа.
-Отчетните данни във всички случаи се "съгласуваха" във въпросните отдели на БКП.
И точно тук се правеха и факшификациите.
-Щом въпросният vmir сам твърди,че е работил по планирането и отчитането в
селското стопанство то тогава,в контекста на гореизложеното трябва да се приеме,
че е работил в подобен отдел,а трябва да ви се припомни,че там се приемаха на
работа не просто комунисти,но и доста отгоре.
Изводите оставям на вас.Защото нормалните хора не хвалят социализма,като
идеален строй.Напроти,той си имаше достатъчно кусури.САМО,ЧЕ КАКВО ГО ЗАМЕНИ?
03.12.2010 19:32
такава степен,че отчетникът до кантара(през който преминаваше продукцията),не
знаеше,дали кантарджията не е човек на ДС и обратно.А в отчетния документ за претеглената продукция се искаше пдписа и на единия и на другия.При това поло
жение,ако ти стиска,опитай фалшификат.Както съм казал по-горе,ако имаше
фалшификации се правеха на по-високо ниво.Но до него,нещата се представяха
обективно.И ОТНОВО ИСКАМ ДА ПОВТОРЯ-НЕ СЪМ ЗАЩИТНИК НА НА НИКАКЪВ
"СТРОЙ".сТРЕМЯ СЕ ДА ДАМ, ДОКОЛКОТО Е ВЪЗМОЖНО, НЯКАКВА ОБЕКТИВНА
СЪПОСТАВКА МЕЖДУ "ПРЕДИ" И "СЕГА" В РАМКИТЕ НА ОБСЪЖДАНАТА ТЕМА.И
ТОВА,КОЕТО СЪМ ЗАБЕЛЯЗАЛ И РАЗБРАЛ Е "НЕСЪВЪРШЕНАТА КОНСТРУКТИВНОСТ" ПРЕДИ И "СЪВЪРШЕНАТА ДЕСТРУКТИВНОСТ",СЕГА.
2. parasol
3. Лъчезар Томов
4. кака Сийка
5. Блогът на nadeto
6. Д. Антонов
7. нервната акула
8. блогът на mamkamu
9. Свободинки - блог на Ваня Панайотова
10. Иванко
11. блогът на realistka
12. Радан Кънев
13. Славимир Генчев
14. aroundus
15. Блогът на Галина
16. divini
17. gantree
18. Пламен Бочев
19. /razkazvachka
20. Блогът на д-р Колевски
21. Блогън на Ева, която не е тук
22. haralanov.blog.bg