2. radostinalassa
3. zahariada
4. mt46
5. varg1
6. leonleonovpom2
7. wonder
8. sparotok
9. kvg55
10. planinitenabulgaria
11. rosiela
12. bven
13. getmans1
14. apollon
2. katan
3. wonder
4. leonleonovpom2
5. mt46
6. dobrota
7. bojil
8. ambroziia
9. vidima
10. milena6
2. geraltofrivia
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. djani
8. metaloobrabotka
9. iw69
10. rosiela
Прочетен: 35310 Коментари: 103 Гласове:
Последна промяна: 12.01.2011 18:26
Дълго се чудих дали да напиша това.
Но се почувствах длъжна.
След като видях Бенатова в бтв тази сутрин.
Най-напред искам да уточня, че не съм лекар и че разбирам напълно болката на родителите, загубили дете. Аз самата загубих моето съкровище преди много години и познавам и болката, и празнотата, която никога не може да бъде запълнена.
И все пак...
Спомняте ли си българските медици в Либия? Спомняте ли си и Бенатова?
Тогава също имаше починали деца и разярените родители, загубили най-ценното в живота си, бяха убедени, че българите са виновни за тяхната смърт. Те плачеха и проклинаха сестрите, които бяха убили децата им.
Ние тук бяхме убедени, че сестрите са невинни само по техните думи. И вероятно още сме. Защото смятаме, че не може медици да убият дете.
Тогава либийското правителство се опита да реши своите проблеми, обвинявайки медиците. Техните медии пространствено обясняваха, какво точно са направили. Българките бяха осъдени на смърт, а родителите на децата бяха убедени, че това е справедливо възмездие за смъртта на децата им.
Тогава Бенатова обясняваше колко са невинни сестрите.
Преди няколко дни в България почина дете.
Родителите са убедени, че вината за смъртта на детето им е в лекаря. Повечето хора в България са разярени и сигурни, че лекарят е убиец. Същите хора, които бяха убедени в невинността на сестрите. Сега Бенатова ни обяснява, колко е виновен лекарят.
И тогава, и сега става въпрос за смъртта на деца. Тогава бяха чуждите, сега е наше.
Аз не зная истината. Нито тогава, нито сега. Нито тогава посмях да “пея в хора” и да твърдя, че сестрите са невинни, нито сега мога да твърдя, че лекарят може и да не е убиец.
Всички останали, изглежда могат....
Дали лекарят се е отнесъл повърхностно съдим само по думите на журналистите. Слушах тази сутрин лекарката, която е правила одита. тя буквално беше принудена да каже, че лекарят не е догледал - просто защото един месец преди това ни се внушаваше, че лекарите правят тенденциозни експертизи. А и пари не е вземал - попитал е дали са внесли таксата за избор на екип.
Всичко си е "в пълно съответствие на времето,в което живеем".
За това единственото нещо което можем да правим е .... Да се уповаваме!
Ами мълча, защото доста неща знам... Защото, ако се включа в общия хор, може да излезе, че съм била на страната на голямата лъжа... Смъртта на което и да е дете е невероятна трагедия, но преди да съдим когото и да било, трябва да имаме информация. Аз само ще кажа, че до трагедията се е стигнало след поредица от грешки допуснати от най-различни хора по веригата, Маджунов е само една брънка от нея, а грешката му на един етап е била поправима!
В двата случая една хипотеза е обявена за истина и с нея се жонглира според интересите на засегнатите страни. А не искам да ръкопляскам на жонгльори, чиито уреди се превръщат пред очите ни в нечий политически интерес...
Vmir беше писал за всезнайковците. Те са много и тук в блога. Раздават възмездие, пишат присъди в постове и коментари.
Има достатъчно компетентни органи в държавата да съдят, не ние.
Тъй че разбирам лекарите и тяхната реакция.
Другото не разбирам
Браво, поздравления!!! Възхитен съм от връзката, която си направила между тогава и сега.
Аз, честно казано, отдавна вече не чета такива "новини" като тази за това дете от ИСУЛ, съвсем умишлено и целенасочено. Масовите народни реакции по тях също гледам да не чета. От коментарите срещу този лекар, на които случайно попаднах по блоговете, останах възмутен. Ако го дадат за половин час на блогърите от блогбг, той сигурно ще бъде изяден жив. Злобата и омразата срещу него е потресаваща.
12.01.2011 23:19
Та да кажа и аз - защото според мен трябва да има от всички мнения.
1. Ако някой не е видял Америка трябва ли да я види, че да признае, че съществува?
2. Ако Маджунов си беше свършил работата - ДА ОСТАВИ ДЕТЕТО В БОЛНИЦА ПРИ ПЪРВИЯ КРЪВОИЗЛИВ, А НЕ ДА ИЗПИСВА ВОДА - дали щяхме да му знаем името?
3. Ако някой краде от всички ни (чрез източване на Здравната каса) трябва ли са си мълчим?
4. Ако това не е единствен случай - трябва ли да го пуснем да си ходи по живо по здраво?
-----------------------------------------------------------------------------------------
Общото в двата случая е толкова, колкото между Калофер и Калифорния - в единия случай беше обвинение в предумишлено убийство, а тук става дума за немърливост! Голяма!
----------------------------------------------------------------------------------------
Никой не обвинява съсловието, за да се излиза с тези номера. Обвинява се един конкретен безхаберник.
--------------------------------------------------------------------------------------------
После ще питам как с докторска заплата се купува апартамент във Виена, ама това е по-късно.
---------------------------------------------------------------------------------
за нечетящите такива новини - винаги ще си останете поданници))) които са като щраусите.
-----------------------------------------------------------------------------------
някой иска ли да отговори?
Общото в двата случая е, че ОСЪЖДАМЕ НЯКОГО САМО ЗАЩОТО ТАКА КАЗВАТ ПО ТЕЛЕВИЗИЯТА. Нито тогава, нито сега знаем какво точно е станало. Не упреквам родителите, те са обезумели от болка и търсят вина и в себе си, и в другите. Мога да напиша цяла книга за болката и гнева, които изпитват. Хората в Либия бяха в тяхното положение - водят децата си в болница и им ги връщат в ковчези. Защо тогава всички бяхте сигурни, че сестрите са невинни.
Казваш "ако Маджунов си беше свършил работата" - аз НЕ ЗНАМ дали не я е свършил. Ти твърдиш нещо, което смяташ за факт само защото така е казал някой. Да се разберем - не оправдавам никого. Но не може предварително да се осъжда някой. Не бива да се внушава, че лекарите се прикриват един друг. "Да видим дали лекарите ПАК ще се измъкнат" - бяха думите на Бенатова. Което значи, че и друг път са се прикривали - в случая се визира Г. Оряховица.
pin777, не познавам този лекар. Той има 30 годишен стаж като лекар. Пак повтарям - моето дете беше прието в болница заради възпаление на ухото и умря. Много време ми трябваше да мога да погледна истината и да призная, че никой няма вина. И аз бях готова да обвинявам много хора (още повече че тогава се сбъсках и с бездушие, и с безотговорност). Да, умират хора заради лекарски грешки. Уви, ще умират.
dolsineq, няма два еднакви случая в медицината. Не съм нито лекар, нито имам нещо общо с медицината, но не е и нужно, за да знам това. Както виждаш, лекарите мълчат. Никой не смее да каже нещо в защита на този лекар именно защото се страхуват да не бъдат обвинени в пристрастност. колкото до съпоставката на двата случая - съвсем идентични са. Ние и там не знаем какво е станало.
13.01.2011 09:22
"Преди няколко дни в България почина дете."
Не, не става въпрос за починало, а за загинало дете...вследствие на "лекарска грешка", която най-вероятно ще даде възможност на лекаря да се измъкне с административно наказание, защото по дифолт, тя е възможна за всеки практикуващ професията... и все пак като реакция на гилдията е нещо...
"Аз не зная истината ... нито сега мога да твърдя, че лекарят може и да не е убиец"
Това е игра на думи, която аз не разбирам...все едно аз да Ви кажа, че не може да видим нещо, което не може да се види, че да го знаем, със сигурност, за да повярваме, че е истина...
И накрая, "всички останали" какво значи?
Умират деца, убиваме ги с безхаберието си ... не е ли това най-тревожното
за едно общество. И за какво друго може да се погрижи, ако не може да опази живота на децата си! Не е ли време да прогледнем колко е безчовечно всичко това???
Смятам, че може да коментираме, след като истината излезе наяве. Всъщност "АКО".
Валя
Под "всички останали" имам предвид именно хората, които тогава бяха точно толкова (и по същите причини) убедени, че българите са невинни, колкото сега са убедени, че лекарят е виновен.
Не, Весела, убедена съм, защото съм била там..... в ИСУЛ. И съм получила същото "качество" услуга макар не точно от маджуна....... Точно затова! Убедена съм, защото преди 4 седмици гипсирахме лявата ръка на сина ми ииииии....... дадох 10 лв за да го гипсират. А ги дадох, защото ми ги поискаха! Говорим за дете на 8 години, прието и прегледано по спешност - НЕЩО, ЗА КОЕТО НЕ СЕ ПЛАЩА ВЪОБЩЕ!!!!! И ги дадох, защото синът ми се свлече на земята, докато му гипсираха ръката, и гипсиращия го сложи на кушетката и го напръска с вода! След което каза буквално: "Сега мама ще почерпи, задето свестихме детето!!!" Е, АКО НА РАБОТЕЩИЯ В БОЛНИЦА ЛЕКАР/СЕСТРА ЗАДЪЛЖЕНИЕТО НЕ МУ Е ДА ТИ СВЕСТИ ДЕТЕТО БЕЗ ДА ПЛАЩАШ ЗА ТОВА, КЪДЕ БЕ МАМА МУ СТАРА!!!
Личната лекарка е бил против операцията на Гери. Защо (д-р) Маджунов не се е съобразил с показателите на детето? А те не са били добри.
Много деца и при нас минават по този път, на много са отлагали операцията, до пълното им оздравяване. Работя в детска градина от 25 г и имам поглед върху най-честите заболявания при децата.
24. dolsineq, прочетох тази статия още преди дни. Не случайно написах, че съм изпитала същата болка. И знам колко едностранчиво се преценяват нещата, когато разумът ти е блокиран от болка - изпитала съм го. Затова и сравнявам случая със случая в Либия - и там имаше едни обезумяли от болка родители. Което не означава, че са били прави по подразбиране. Защо тогава всички се възмутиха от Костов, който каза: "ами ако са виновни?"
13.01.2011 11:40
13.01.2011 12:02
13.01.2011 12:29
Под "всички останали" имам предвид именно хората, които тогава бяха точно толкова (и по същите причини) убедени, че българите са невинни, колкото сега са убедени, че лекарят е виновен.
Много станаха условностите, veselaj.
Нещата са от ясни по ясни: става дума за конкретности като въпрос/отговор, отговорност/вина, осъждане/съд, общество/позиция и т. н. По случая се изнесе доста информация, каквото не се знае, ще се доуточни от следствието, предполагам...
Да, не ни е работа да се месим там, но не бива да мълчим, защото само така : с гласност, натиск и ясна гражданска позиция може УТРЕ, макар и косвено, да спасим ЖИВОТ и нечие ДЕТЕ!!! Толкова ли е трудно пък това да се разбере... И също няма как да го знаем дали се е случило или не, истина ли е или не, нали???
Да, гласност трябва да има. Но не преди да се знаят всички факти и всички гледни точки. И да, ако има виновни и небрежни лекари, те трябва да бъдат съдени. Но не в медиите и не за да се оправят нечии бакии.
13.01.2011 13:02
Не можем да сравняваме Маджунов и медиците от Либия.
Поздрави!
Веселаж, писах и по-горе, че тази съпоставка е неуместна. Живота на всеки от нас е безценен. Грешки всеки допуща, но от грешка до грешка има огромна разлика. Не се притеснявам и сега да повторя: "(д-р) Маджунов в затвора!" Той е виновен и трябва да си понесе отговорността по случая. Да си лекар не е като да си касапин.
Алекс, Весела ти е отговорила, ама и мен ме сърбят ръцете. Освен това, никой не те е нарекъл "изрод", така че няма защо да си късаш ризата. Тъкмо напротив - ти и такива като теб наричате този доктор по този начин, без дори лицето му да сте виждали.
На въпросите ти.
1) Този твой въпрос е тъп, и ми показва, че не си достатъчно интелигентен. Вероятно и ти самият си тъпак, съдейки по този твой въпрос.
2) Няма "ако" и няма "дали". Ако имаш данни за несвършена работа или извършено престъпление от този доктор - тогава иди в полицията, вместо да правиш това, което правиш в блога си.
3) Същото, справка по-горе в отговор 2).
4) Кой си ти и какъв си, за да задържаш или да пускаш когото и да било по живо, по здраво? Какво си въобразяваш, че си? Ако с цялата си намеса искаш "просто да помогнеш", защо тогава не потърсиш родителите на това дете, и да им предложиш помощта си за едно или друго, или за всичко, от което биха имали нужда? Вместо да направиш нещо полезно, какво всъщност правиш ти - съдиш някого, и се изживяваш като фалшива мона лиза по барикадите срещу неясно какво.
Никой не бил обвинявал съсловието, за да се прави аналогия с медиците в Либия? Ами и в Либия никой от родителите на убитите деца не обвини съсловието, а точно конкретни медици. Това забравил ли си го?
Да, аз писах, че съм от нечетящите такива новини. Какъв съм и какъв ще си остана, това изобщо не ти е в компетенцията да определиш :)))
Какво имаш против задника на Михайлова, простачко проста? :))))
И защо лъжеш, че никой от управляващите в онзи период не е направил нищо, за да защити медиците в Либия?
Ето тук има подробна хронология на всичко направено за медиците в Либия още от първия момент:
http://www.bta.bg/site/libya/bg/02chronology1998.htm
И си мерИ приказките, следващия път.
13.01.2011 13:38
както сте тръгнали скоро и с Атила ще почнете да сравнявате българските лекари
Всяко стадо си има мърша .Спрете да пеете в хор с ГЕРБ и други политици.
Незнам как точно се е развивал инцидента с детето.По това ,че Маджунов се оправдава с чужди грешки ,може да се е случило всичко,от негова грешка до чужда такава.
Нямате си представа какви са отношенията м/у колеги в една болница .
Като навсякъде шефа е на някого протеже ,половината работни места са празни .Сестрите липсват и то на 90% .
Половината колеги са деца на татко и мама и не искат да бачкат .
За скъпите медикаменти ,шефа ще те утрепе ,че си ги сложил за да спасяваш някого .
Не напразно никои не иска да учи медицина ,или дори да завърши отива в някоя фирма .
След 10 години лекари в България няма да има .Бъдете здрави .
Веселаж, писах и по-горе, че тази съпоставка е неуместна. Живота на всеки от нас е безценен. Грешки всеки допуща, но от грешка до грешка има огромна разлика. Не се притеснявам и сега да повторя: "(д-р) Маджунов в затвора!" Той е виновен и трябва да си понесе отговорността по случая. Да си лекар не е като да си касапин.
Ето това е една голяма лъжа. Имаше и българи, които бяха арестувани и пуснати. Костов не е казвал, че сестрите са виновни, а само зададе въпроса "А ако са?". Защо вярваш, че сетрите са невинни - ами те са били инжекции на тези заразени деца и според техните медии са го направили умишлено (вече казах, че имам моя версия, доста различна от общоприетото мнение, но не е мястото сега да я разказвам). Значи тук вярваш не на лекаря, а на родителите и журналистите, а тогава вярваше на медиците? Защо имаш различен аршин в двата случая?
Какво имаш против задника на Михайлова, простачко проста? :))))
И защо лъжеш, че никой от управляващите в онзи период не е направил нищо, за да защити медиците в Либия?
Ето тук има подробна хронология на всичко направено за медиците в Либия още от първия момент:
http://www.bta.bg/site/libya/bg/02chronology1998.htm
И си мерИ приказките, следващия път.
...................................
Да се благодарим на Франция и бившата г-жа Саркози за добрия изход на сестрите, а българските управници Бог да ги съди!
Да се благодарим на Франция и бившата г-жа Саркози за добрия изход на сестрите, а българските управници Бог да ги съди!
А, не, без тия номера. Ти писа, че нищо не било направено от тогавашните управляващи, и че никой от управляващите не бил защитил българските медици в Либия - което е една долнопробна лъжа от твоя страна, заради която ти пуснах по-горе линка с цялата хронология по години и дата по дата. Значи, или си вземи думите обратно, или се извини на четящите и разговарящите с теб, че си излъгала поради незнание или неразбиране.
Напротив, има много общо в двата случая.
Това, че ти не го виждаш, си е само твой проблем.
И никой не измества никаква тема, защото именно сравнението между двата случая е темата тук. Ако смяташ, че "няма нищо общо" между тях, тогава по-добре ти си мълчи, за да не изместваш темата.
Ти изместваш темата. И в двата случая едни хора са осъдени заради реакцията на родителите и пропагандните медии. Но мнението ти за двата случая е различно именно заради двойните стандарти.
13.01.2011 13:51
Здраве, дълголетие, късмет и любов!
Малко късничко влязох в блога тази година и също като теб се колебах, но все пак публикувах и моята гледна точка!
Поздравления!
http://www.bta.bg/site/libya/bg/02chronology1998.htm
Отвори я, и започвай да я четеш дума по дума, за да си изчистиш от главата глупавото мнение, че Сесилия Саркози е направила повече за медиците в Либия, отколкото българските управляващи са направили за тях.
Тук лекари от ПРЕСТЪПНО НЕХАЙСТВО оставят да умре дете от вадене на сливици !
Освен това - може да не сме лекари и да сме на 100% компетентни, но всеки мислещ човек може да прави причинно-следствени връзки въз основа на факти...
Факт е, че е направена операция, при съмнения за възпалени сливици ( моите като ги вадиха три пъти ме връщаха, само защото от притеснение вдигах 37,1 до 37,5 градуса температура ).
Факт е, че след последвалите усложнения не е предприето никакво адекватно лечение.
Маджунов казва, че на детето нищо му няма и го изписва!
Факт е, че екипа приел детето за последно не му е измерил дори кръвното - защото тогава щеше да се установи, че въпросният кръвоизлив не е маловажно нещо и МОЖЕ БИ нямаше детето да седи 4-5 часа докато бъде прието в операционната, където отново не му е направено кръвопреливане!
За сестрите в Либия до този случай всички са били на мнение, че са прекрасни специалисти и е просто очевадно, че се превръщат в изкупителна жертва.
Само, че изкупителна жертва означава невинен да поеме вината на виновния...
Маджунов невинен ли е ?
Лекарите от екипа - невинни ли са ?
Шефа на отделението и този на болницата - и те ли са невинни, след като е имало и други подобни случаи ???
Двата случая нямат нищо общо...
На какво да вярвам - на собствените си очи, уши и ум или на лекарите, които правят фалшиви епикризи на престъпници ?
Не измествайте въпроса - Маджунов е винвен - колегите му също !
Всеки, който извършва престъпление трябва да си понесе отговорността !
13.01.2011 13:57
Автор: afrodita1 Категория: Политика
Прочетен: 30 Коментари: 0 Гласове:
6
Лекарят, оперирал починалото момиченце Гергана от сливици, най-вероятно ще бъде предложен за временно отнемане на лекарските му права.
Това заяви в предаването "Тази сутрин" по Би Ти Ви д-р Златица Петрова, шеф на изпълнителната агенция "Медицински одит" (ИАМО), която проведе проверка по случая.
По думите й след това по преценка на здравния министър или на Българския лекарски съюз (БЛС) може да се забрани временно на д-р Михаил Маджунов да упражнява професията си.
Само три инстанции имат право да отнемат лекарски права - здравният министър, съдът и директорът на БЛС.
Проверката на ИАМО установи лекарска грешка в случая с момиченцето, както и занижен контрол от страна на ръководството на отделението.
Според заключенията основната причина за фаталния изход е подценяването на състоянието на детето при повторния преглед от лекуващия му лекар.
От БЛС ще изчакат проверката на лекарската комисия по етика и нейните заключения, за да решат дали също да поискат отнемане на лекарските права.
Единствено съдът може да каже дали д-р Маджунов е виновен или не, заяви по Би Ти Ви шефът на болницата "Царица Йоанна" (ИСУЛ) д-р Бойко Коруков, като обаче призна, че животът на момиченцето е можело да бъде спасен.
Той е назначил аутопсия, в резултат на което е заседавала лекарска контролна комисия, но все още не е занесъл готовия протокол на здравния министър.
По думите му обаче "при това дете се оказа, че заболяването хемофилия е причина за трагичния край".
Д-р Коруков отбеляза, че от 35 години насам това е първият трагичен случай при операция на сливици в ИСУЛ.
Само д-р Маджунов, когото директорът определи като "добър професионалист", към когото е насочвал и свои близки, е оперирал 10 хил. деца.
вести.бг
13.01.2011 14:00
към първата - скъпа, ако наистина беше попрочела нещичко и то в хронология, щеше да знаеш , че АЗ И ОЩЕ ХОРА започнахме да ПИШЕМ МНОГО ПРЕДИ БЕНАТОВА ДА ПОДГОНИ МАДЖУНОВ. Аз поне попитах 20 пъти къде са медиите, че не питат.
Толкова по това, че Бенатова ме манипулира)))).
Относно вината на Маджунов - ако ти си лекар и твои пациент умре от нещо твърде тъпо като операция от сливици си прекъсваш отпуската и отиваш да видиш какво става! Това е! А не си вееш гъза по Виена няколко седмици, защото Бойко казал, че трябва да се "чистят" отпуски.
за другото лице:
1. Уважаеми, ако не можеш да разбереш какво пиша накарай някой да ти го прочете. Бавно. Аз дали съм тъп е един въпрос, ти колко си прост(а) - не е друг въпрос а е констатация.
2. Ти какви данни искаш - СРС-та като Яне ли да вадя? Не ми е приятел Трактора, сори. Имаме престъпление, имаме и човек, който по всички улики е виновен, без да се налага да имам юридическо образование или да съм криминалист. Става дума за елементарна логика, която очевидно ти е недостъпна.
3. Аз съм нормален български гражданин, които плаща редовно данъци и осигуровки и имам право да питам. Правото да питаш е изконно човешко право. Правото ти да мълчиш е твое право. Не ми го вменявай.
Ще питам как така едно дете е седяло в болница няколко часа, а е изписана пътека за три дни постоянно. АКО СИ ЛЕКАР, НА КОЙТО МУ СЕКВАМ ДАЛАВЕРКАТА - ТОЛКОВА ПО-ЗЛЕ ЗА ТЕБ!
4. Като редовен данъкоплатец имам право да питам и главния прокурор. Защото и аз му плащам заплатата. И ще продължа да питам. До посиняване.
----------------------------------------------------------------------------------
С какво помагам и на кого помагам - не е нещо, което ще обявявам навсякъде, аз не съм Първанов- Гоце, който се кичи с чужди смс-та за Българската коледа (ей там смс никога няма да пратя!).
Можеш да си всякакъв - не ме интересува. Както не веднъж съм отбелязвал - правото да си прост е неприкосновено и трябва да се уважава)))
Аз уважавам чуждите права.
Баба ти е била изоставена на произвола на съдбата, скъпа.
Ето ти още веднъж хронологията, която опровергава всичките ти лъжи:
http://www.bta.bg/site/libya/bg/02chronology1998.htm
Излишно е да се връщаш повече към случая в Либия, защото си лъжкиня, хваната в лъжа моментално, и не можеш повече да продължиш да лъжеш при вида на тази подробна и публично достъпна хронология.
А за трапезите, които се въртят в кухненската тенджера на раменете ти, не се притеснявай.
Няма да се обидиш, ако ти кажа, че освен тъпа, си и доста нагла нали ?
Чудех се дали освен лекарите и тъпанарите от БСП-то има други инфантилни тикви, които да вярват, че може едно бебе да се роди умряло и 15 часа след това "лекарите", който са направили аборта да си разговарят, как то още дишало...
А, че си абсолютен лаик в медицината е видно и от сателит...
На мой приятел им се роди момиченце в 6-я месец с тегло 570 грама...
Само дето не се чудиха лекарите в коя кофа да го удавят ( то е много хикс, защо ще давят умряло бебе - сигурно са некрофили, което пак е подсъдно де, ма карай ), ами са се борили за живота му, доколкото са могли, лежа още 3 месеца в кувьоз и сега си еживо и здраво момиченце...
А ти си идиотка... Което не е обида, а диагноза :)
С думите на Кадафи нищо не казваш, а само спамиш темата. Явно след като стана ясно, че лъжеш, си решила, че можеш да правиш само това - да спамиш темата с глупости.
13.01.2011 14:15
А колкото до лекарските грешки - тези дни прочетох в пресата колко деца са починали от лекарски грешки в Германия, Франция и др. страни от "белия свят". Никой не е застрахован от грешки. Но ТАМ ако краднеш пари от лекуващия се отиваш за доста Нови години на топло.
13.01.2011 14:18
Да, гласност трябва да има. Но не преди да се знаят всички факти и всички гледни точки. И да, ако има виновни и небрежни лекари, те трябва да бъдат съдени. Но не в медиите и не за да се оправят нечии бакии.
Не знам дали си струва да продължаваме тази дискусия, щом страданието на едни родители, макар и пред медии, наричаш "гледна точка"...Сякаш не лекарят е търгувал с живота на детето им, а те със смъртта му...От такава позиция, най-естественото е да напишеш, че искаш ВСИЧКИ факти по случая, за да вземеш страна. Но това никога няма да се случи, защото е невъзможно, и няма да тръгна да те убеждавам за очевидното и достатъчното, което се изнесе в публичното пространство... Същевременно подхвърляш, че и ти си за гласност, но не ми е ясно какво собствено разбираш като такава, така че, няма да го коментирам...
Приятен ден!
Обаче информацията за грешките във Франция, Германия и т.н. бяха казани от шефа на ИСУЛ :)
И са лъжа :)
Щото каза, че годишно в Германия ставали 1 милион лекарски грешки, което ако беше на официално ниво, щеше да е повод за доста остра нота, от страна на Германия...
Ама ще ти дам малко наистина официална информация
В САЩ ( 300 милиона ) стават около 44 000 лекарски грешки на година... И тяхното наистина са грешки...
В България ( 7 милиона ) стават около 40 000 лекарски грешки, като ПОВЕЧЕТО от тях са престъпления от НЕХАЙСТВО, а не грешка от лечение !
Бих приел спор с такива дори малко под моето, но ти си много надолу...
Пиши си повърните, плюйте си в устата със съмишленици като говедото дето те защитава и дотам...
Аз приключвам с тоя спор, а ти ще си останеш безмозъчна, нискоморална и тъпа "жена" - което си е чиста уфсЪ !
Недей и ти се повлича по тая масова простотия, по този масов линч. Знаеш със сигурност, че е много по-добре сто виновни да са навън, отколкото един невинен да е вътре. Бог да прости момичето, но не ми казвай, че цялата тая вакханалия трябва да последва смъртта й.
Не съм съдник на никакви хора, ами тъкмо обратното, ако забелязваш. Освен това, ако седна да съдя, ще съдя действията, простъпките или намеренията, а не самите хора. По същият начин ежедневно и хората съдят не мен, а това което правя или не правя. Какво правите вие обаче с Маджунов? Съдите него, а не действията или бездействията му, за които нищо не знаете. Всички вие изобщо не знаете какво е станало, няма никъде публична информация за това, какво е направил или какво не е направил Маджунов. Значи вие го съдите него като човек и като лекар, а не онова, което е направил или не е направил, защото не знаете какво е направил той или какво не е направил. Помисли малко, надявам се поне ти да ме разбереш правилно, както аз те разбирам.
Поздрави.
13.01.2011 14:29
Обаче информацията за грешките във Франция, Германия и т.н. бяха казани от шефа на ИСУЛ :)
И са лъжа :)
Щото каза, че годишно в Германия ставали 1 милион лекарски грешки, което ако беше на официално ниво, щеше да е повод за доста остра нота, от страна на Германия...
Ама ще ти дам малко наистина официална информация
В САЩ ( 300 милиона ) стават около 44 000 лекарски грешки на година... И тяхното наистина са грешки...
В България ( 7 милиона ) стават около 40 000 лекарски грешки, като ПОВЕЧЕТО от тях са престъпления от НЕХАЙСТВО, а не грешка от лечение !
Благодаря ти за корекцията. Не е важна според мен точната бройка на починалите следствие на лекарски грешки деца. По-важното е, както сам отбеляза - Причината. И ако е престъпно нехайство, каква е реакцията в България и другите страни.
Гергана (така е името на детето), беше здраво, весело, жизнерадостно дете. Както всяко друго нормално за възрастта си. Не страдаше от никакви тежки заболявания, които биха довели до тежки усложнения. Напоследък боледуваше по- често от гърло. Поради тази причина бе решено да й бъдат премахнати сливиците чрез операция в УМБАЛ "Царица Йоанна-ИСУЛ-". След, като се посещава исул се попада на "големия" доктор (тази титла е обидна) Маджунов.Той ги посреща с цената от 200 лева и лоши маниери. Това е и цената на човешкия живот в България днес. Операцията бе насрочена за 8 Декември. Ден преди операцията бяха извършени всички нужни изследвания в поликлиниката. Мнението на личната лекарка на детето, бе че изследванията не са добри понеже детето кашля и е с хрема, и че всеки уважаващ себе си хирург ще откаже да оперира и ходенето до ИСУЛ е безполезно. Но при посещението на 8ми сутринта, Маджунов дава обяснение, че операция е абсолютно задължителна. Точните думи са "докато не се направи операция на това дете, то няма да спре да кашля, поневе от сливиците се стича секрет в дробовете му". Неговият коментар към личната лекарка е- " Ако много разбира, досега да го е излекувала". Като оставим настрана махленският му език и цинизъм, се вижда че заради 200 лева е готов да направи рискова операция. В 8 часа на 8ми Декември е извършена операцията с пълна упойка. Резултатът е шевове на местата на сливиците "заради това че са били подути вследствие болестта". Детето е освободено още същия ден, а не както пише в епикризата "на 9ти". На 9ти сутринта, родителите отиват на преглед с детето при Маджунов. Първият въпрос на вратата е " Вие внесохте ли си сумата от 200 лв за избор на екип? Отидете в кафето, купете коли, натурален сок, бонбони за да почерпите екипа провел операцията." Прегледа е махленски и трае буквално секунди. Коментара е че операцията е перфектна. Оттук нататък започват мъките.
Детето постоянно подържа температура и кашля, въпреки уверенията на Маджунов. На 15ти детето започва да повръща кръв и съсиреци през устата и носа си. Веднага е отведена в ИСУЛ. Приема се от дежурен лекар- д-р Йорданов,тоя я прие и препоръча на докторите детето да се свали в операционната и да се презашие, но Маджунов на другият ден казва че е добре и няма нужда от нова оперция, прават се промивки и се слага система. Не се провежда кръвопреливане. Детето е прието за 1 нощ. На сутринта минава визитация. Завеждащият отделение, след като прочита картоните, пита кой доктор е отговорен за детето. Маджунов отговаря че е той. Следва разговор "- Маджунов, погледни си пациентката.". Отговорът е " добре е, да бъде изписана". Отговорът му, може би е продиктуван от липсата на финансов стимул от страна на родителите.Дори успява да твърди, че детето трябва да започне да яде твърда храна, понеже е по- добре. Естествено, детето е изписано с рецепта за антибиотик " Оспамокс" и се прибира вкъщи. До последният ден, детето не спира да се оплаква от болка в дясната част, където се е намирала сливицата й. Отново е водена при личен лекар, на 23ти Декември. Мнението на доктора е , че детето не е добре и трябва да бъде заведена в ИСУЛ. Забелязан е съсирек на дясната сливица. След като се прибират от поликлиниката, детето отново започва да повръща кръв и съсиреци и към 15 часа е откарана в ИСУЛ. Детето все още е контактно и се държи нормално. Отново се правят изследвания, като преди това се разтакават, понеже в бързината, майката е забравила личната си карта. Като се разрешава въпроса за самоличността на родителя, който докторите са свикнали да виждат последните дни, детето се поставя на системи. Отново няма кръвопреливане. Хемоглобина е изключително нисък. Между 20:30 и 21:00, детето отново повръща локви кръв и колабира. След неуспешни опити за свестяване, детето е отнесено в шокова зала на ръце. Незнайно по кое време, е извикана линейка с екип от 3та градска болница за да асистира. Екипът от 3та градска излиза минути след като влиза с коментара "Викнаха ни късно, изпуснахме детето". През това време никой не знаеше за кой е насочен този коментар. Сами можете да си представите чакащите роднини вкл. майката и бащата. Така от 21:00 до 24:00, часовете се нижеха и ние чакахме информация, която никой не даваше. Към 24:15 излезе доктор, който съобщи на родителите страшната вест, че детето е починало от кръвозагуба, и че още при първият кръвоизлив раните е трябвало да бъдат презашити и да се установи откъде излиза кръвотечението. Също така операцията е била извършена в неподходящо време, заради настинката на детето.
Оттук нататък, започват още по- големите мъки. Заради празниците няма кой да извърши аутопсия на детето и да се прибере за да бъде погребано. На другият ден се отива в 5то РПУ за да бъде подадена жалба, за лекарска грешка и немарливост, заради която се спомина детето по зверски начин. Роднините са посрещнати на входа с коментар, че е трябвало да бъде подадена жалба веднага след кончината на детето и да се извика полицията веднага след това. Като че ли всеки ден погребваме деца, и знаем какво е нужно да се направи. Никакви думи не могат да опишат ситуацията в болницата непосредствено след смъртта на детето. Мога да ви убедя, лично бях там, и на никой не му е минало през главата полиция , жалби, съдилища и т.н. След огромни караници и допълнителни нерви за опечалените роднини, полицията решава да приеме жалбата. Тези събития се случват на Бъдни Вечер, непосредствено преди Рождество Христово. Ражда се спасителя, а нашето дете си заминава. На 27ми, сломените родители са съсипани. Искат да вземат трупа на детето, за да го погребат, като вдигат ръце от преследване на закона и отказват аутопсия с мотив "истината никога няма да излезе наяве, а и да излезне няма да има наказан лекар заради недосегаемостта им в България". Но аутопсия е извършена заради настояването на главният доктор на болницата. Коментара на "тройната експертиза" е , че мястото на дясната сливица е разкъсано и смъртта е настъпила вследствие на кръвозагуба. Неофициалният коментар на експертите е "че в тялото няма капка кръв, от която да се вземе проба. На 28ми погребахме Гергана Пламенова Илиева и я положихме в студената земя на гробищен парк "Бакърена Фабрика". Тези 5 дни не бяха 5 дни а 50 години мъки за цялото семейство.
На първо място написах всичко това тук, за да дам публичност на това зверско убийство и да предупредя всички хора готвещи се да се лекуват в ИСУЛ. А всъщност не само ИСУЛ.Гответе си пари братя, иначе нищо не ви чака.
Искам да задам няколко въпроса към Маджунов, екипите работели върху убийството на Гергана на 15ти и 23ти.
Докторе, какво да кажем на 2 годишното братче на Гери- Андрей, когато пита къде е кака ?
Господа доктори, спахте ли добре тези дни, ядохте ли, пихте ли, празнувахте ли светлите празници ? Нашето семейство е загробено и винаги светлите християнски празници ще останат в нас в символ на мъките. Вие носите ли сърца и души или сърцата са ви от камък ? Докога докторите ще убиват безнаказано ? Както плода в Горна Оряховица ? Виновни няма както винаги. Вие търговци ли сте, банкери ли сте, предприемачи ли сте, лихвари ли сте, бирници ли сте, кожодери ли сте, касапи ли сте, какви сте в крайна сметка ? Откога клетвата, която сте подали не важи ? Кога най- после поне 1 лекар ще бъде виновен ? Кога най- сетне ще си признае някой доктор за грешката си? Как може през 21 век да умреш от нещо което много хора дори не наричат операция?
Моята молба е, всеки който е прочел тези редове и е съпричастен за мъката ни и е бесен от извършеното убийство на Гери да помогне по някакъв начин. Дори като разпространи написаното от мен. Това е моят начин да покажа на обществото какво се случи. Това е единственото, което мога да направя за паметта на малката ми братовчедка. Сбогом Гери..
therainss.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/01/03/tragediia.661383
Недей и ти се повлича по тая масова простотия, по този масов линч. Знаеш със сигурност, че е много по-добре сто виновни да са навън, отколкото един невинен да е вътре. Бог да прости момичето, но не ми казвай, че цялата тая вакханалия трябва да последва смъртта й.
Не съм съдник на никакви хора, ами тъкмо обратното, ако забелязваш. Освен това, ако седна да съдя, ще съдя действията, простъпките или намеренията, а не самите хора. По същият начин ежедневно и хората съдят не мен, а това което правя или не правя. Какво правите вие обаче с Маджунов? Съдите него, а не действията или бездействията му, за които нищо не знаете. Всички вие изобщо не знаете какво е станало, няма никъде публична информация за това, какво е направил или какво не е направил Маджунов. Значи вие го съдите него като човек и като лекар, а не онова, което е направил или не е направил, защото не знаете какво е направил той или какво не е направил. Помисли малко, надявам се поне ти да ме разбереш правилно, както аз те разбирам.
Поздрави.
Ъ?! Да съдим действието и бездействието, а не човека ?
И като ги осъдим - тях ли да вкараме в затвора, докато ЧовекЪТ си пие виенското кафе във Виена ?
Колкото до копираното - добре, дай тогава да закрием съда и полицията, какво ще кажеш? Вместо тях в бъдеще да те търсим теб да решиш и да прецениш всичко като последна инстанция, както и съответната братовчедка.
13.01.2011 14:47
Като как твърдиш:
"няма никъде публична информация за това, какво е направил или какво не е направил Маджунов."
след като все пишеш, че не четеш подобни новини???
Аман!!!
13.01.2011 14:47
Аз тази вечер ще се прибера при моите живи и здрави деца, а майката на Гери ще я посети за пореден ден в черната земя...... Имат ли значение в този момент сестрите в Либия............................
И като ги осъдим - тях ли да вкараме в затвора, докато ЧовекЪТ си пие виенското кафе във Виена ?
Абе, гледам да ти подминавам коментарите, дори се зарадвах, като писа, че приключваш с темата тук, ама освен тъп, си и досаден. Разбира се, че не съдим човека, а неговите действия или бездействия. Всеки един закон и всеки един съдия прави точно това - съди действията, а не хората. Ако един човек открадне едикаквоси, съди се кражбата, направеното от него, и се определя съответното наказание. Не си ли чел никога нито един от наказателните закони? Дори и в трамвая като се качиш, ще те глобят, защото си без билет, а не защото си досаден тъпак, какъвто се показваш тук.
Съдим Човека СПОРЕД действията му, а не действията :)
То като си глупав е по-добре да си мълчиш, че поне да не си проличава на пръв поглед...
Колкото до тъпанарщината да се сравняват два несравними казуса в такъв момент - просто е доста цинично...
Освен това наистина не разбрах целта на поста каква е - да изкара лекарите от Либия виновни, или да оневини Маджунов и останалите кретени уморили момиченцето ?
Всъщност наистина няма значение :)
С тъпанари спора е просто безсмислен... И неконструктивен... Иди прави шпакли на Веска и не си затормозявай мозъченцето с такива сложни действия като мислене...
13.01.2011 15:09
Маджунов казва : "Не се чувствам отговорен, свършил съм си моята работа безупречно"
Е, аз не съм съгласна с такова безочие...
И защо разделяш човекът от постъпките му...нали е писано
"По делата им ще ги познаете"
Кой, ако не хората, Ган?
Май на всяка цена оневиняваш престъпници :)
Ти си само за съдия :)
Не, не си цитирала никъде публична информация, която доказва дали този доктор е виновен за смъртта на момичето или не е. Цитирала си мнението му, което е без значение. Мнението на онази братовчедка също е без значение, както и мнението на самия Маджунов. Когато се проведе разследване, когато се изготвят експертизи, когато се повдигне обвинение и когато се произнесе съдът, тогава заповядай с мнението си, че Маджунов е виновен. Дотогава разсъждаваш по слухове, дотогава мнението ти е "зъб за зъб".
Не разделям човека от постъпките му. Законът го разделя. Не съдим хората, тях само Бог ги съди какви са. Ние съдим само постъпките си. Ако те са грешни (постъпките), осъждаме ги, и затваряме човека зад решетки, за да предпазим другите хора от действията му. Ако не са грешни постъпките, тогава го освобождаваме и му позволяваме по тоя начин да продължи да действа както намери за добре. Преди да ми цитираш Иисус, опитай се първо да го разбереш.
Поздрави.
@ kass
Явно сме на едно мнение. Радвам се.
@ dolsineq
Благодаря ти за добрите пожелания, и аз те обичам.
@ wasteland
Не се обръщай към мен. Не си ми приятен.
И сега експертизата с половин уста призна, че има грешки и то с меко казано тъпанарски изводи, И САМО ЗАЩОТО се вдигна такъв шум...
Всеки път ли трябва огромна част от хора да вдигат аларма, да губят нерви и време, за да си свърши някой работата КАДЪРНО ?!
Ганчо - това, че се обръщам към теб, не значи, че си ми приятен олигофренично същество !
13.01.2011 16:14
13.01.2011 16:57
Ако това, че лекар чрез мнението си, отказва да поеме отговорност за безспорния факт, че има вина за смъртта на едно дете, в която по каквато и верига от събития да е настъпила, той е в началото й, не мога да ти кажа къде другаде да видиш евентуалното си доказателство за простъпни действия...
Както и да, няма смисъл да о(б)съждаме ситуацията повече, но е неприятно някой да ми вменява озвереност, злоба или нужда от мъст... Няма такава, моите лични мотиви за активността ми по случая, не бяха насочени към тези лекари, които няма от какво да се страхуват, а към онези, превърнали професията си в бизнес и един само от тях да е прочел, чул или видял, че има реакция срещу това, току виж се стреснал! Току виж се предотврати следваща трагедия! Току виж, че ти самият си се оказал случайно и в непознато съдбовно кръстовище в пътя на мислите ми...Не, че ти пожелавам да имаш проблем със здравето, но не се знае, знае ли се ... Щом държите толкова на това! А аз сега оставам единствено с вярата, че спасение другиму чрез мен, може да се случи в един, ще го нарека прекрасен ден ... И само провидението ще го знае, аз не, ти не, другия не, недоказуемо, но напълно възможно, нали?
Уморих се, наистина, но ето за това бяха усилията, които ти всячески отричаш!
Поздрави!:)
13.01.2011 17:37
Бенатовчетата бяха следили Горсов близо месец, докато той пропилее парите, дадени му от Стависки за лечение на осакатената му дъщеря. Бенатова не даде сигнала навреме, а изчака Горсов да пропилее всичко. След това се разпищя, а Стависки вече изглеждаше доста по чист и превъзпитан, положил всички усилия да възстанови щетите от пиянското си поведение. Не лежа и ден в затвора!
От тогава за мен Бенатова е символ на журналистическа мръсотия от най-висок клас. Преди това в личната ми раглиста беше дългогодишният водещ на "Всяка неделя" Кеворк Кеворкян.
"при това дете се оказа, че заболяването хемофилия е причина за трагичния край".
Ако Гери е имала хемофилия, в което се съмнявам, е трябвало да е под неприкъснато лекарско наблюдение. В текста на братовчедката й се казва, че Гери "Не страдаше от никакви тежки заболявания, които биха довели до тежки усложнения." Хемофилията е тежко заболяване и е невъзможно да не се има предвид, когато се прави кръвна операция.
Трудно е за вярване, но никой не дойде, нито вечерта, нито през нощта, нито на другата сутрин. Синът ми кашляше през минута-две, вдигна висока температура, едва си поемаше въздух. На два пъти го оставях сам и обикалях безлюдното крило в което бяхме настанени. Нямаше жива душа - нито пациенти, нито лекари. Към девет и половина сутринта мъжът ми ни взе и постъпихме в друга болница. Детето беше с пневмония и имаше нужда спешно от кортикостероид.
Мисля, че Маджунов просто си е тръгнал ни е забравил. Това е моят опит и нямам нито едно доказателство за случилото се.
Лекарските епикризи и свидетелските показания на компетентни лица са задължителна практика за установяване на вина и така трябва да бъде. Но е нормално страничният наблюдател да се усъмни дори и в тяхната достоверност. Спомняте си, че лекари от Военна болница установиха, че смъртта на Чората е настъпила от сърдечен удар заради злоупотреба с наркотици. Доцент Грозева даде експертна оценка, че сестрите от Пазарджик са били изнасилени, напълно в противоречие на убития проф. Раданов. Да, в тези случаи става въпрос за политическа манипулация, но аз не изключвам такава да е възможна и в резултат на вътрешно-съсловно, негласно споразумение. Но какво да се прави, пътят към цивилизованост изисква прилагане на демократичните практики, въпреки нашенските своеобразия и несъвършенства.
13.01.2011 18:00
................................
че от що се страхуваш? Докторът ще те излекува! Мога да ти посоча и друг лекар - доц. Чалъков, на който бях пациентка пак с проблеми на гърлото. Когато се появи в клиниката в Албена, цяла Добруджа се стича при него.
13.01.2011 18:16
По-гадна, долна и злобна креатура от тебе май няма в този блог.
Пълен тъпак си!
Ти специално със сигурност си наясно, че нито аз, нито Весела, защитаваме Маджунов, или пък твърдим заедно или поотделно, че той няма никаква вина за нищо от случилото се. Без съмнение вярвам на думите ти, но не за това става дума тук, нали разбираш? Аз също мога да разкажа чудеса около смъртта на сестра ми, които са не по-малко безумни от твоя опит или от случилото се с това момиче, но не го правя, защото тук, в тази тема, става дума за нещо съвсем друго.
Поздрави.
13.01.2011 19:09
Ган,
Разочароваш ме с къса памет. Самият ти написа в 74–ти коментар някакво предположение за мен. Само че, аз не се тръшнах да те изкарвам злодей и да призовавам всуе името Му, нали?
Жалко, че не си вникнал в изказа ми …
Чувството ми за справедливост отхвърля и "народния съд", и дирижираната масова психоза, и пошлото угодничество на btv пред милиционерщината. Признавам, че има коментари тук, които направо ме държат на ръба на някоя крайност. Но съм неспокойна и несигурна в честния изход при установяването на истината. Това ме кара да се чувствам слаба, а близките ми - незащитени.
Зная, че не си на страната на доктора. Мога само да си представя какво си преживял, а и Весела също, затова е недостойно да ви обвиняват в безсърдечие.
Поздрави и бъди здрав!
Айде вземете млъкнете :))))))
13.01.2011 19:51
Дали е виновен Маджунов и в какво? Хайде да не раздаваме предварително присъди. А относно "хемофилията", е това вече е несериозно. Това се учи още в гимназиалния курс. Хемофилията е хемизиготно заболяване и се предава с Х-хромозомата от майка на син. В игрек-хромозомата няма хомоложен ген, който да коригира аномалията. При жените Х-хромозомите са две. Ако и двете са носители на аномалията - това е летално и плодът не се ражда. Ако само едната хромозома е засегната, момичето не боледува от заболяването, но го предава на мъжкото си потомство.Може да е имало друг проблем с кръвосъсирването, ама хемофилия...
14.01.2011 08:39
dagma, Ган правилно ти е отговорил, че не защитавам маджунов -нито него, нито някой друг. Но не бива по този начин да се разгласяват подобни случаи.
84. анонимен, винаги когато бенатова се появи по телевизията, мирише на нечистоплътност. Няма значение кой е управляващ. помним случая с "блогъра, отвлякъл автобус", нали?
70. cchery, последното, в което можеш да ме обвиниш е, че не разбирам трагедията на семейството. Именно хората, които развяват костите на детето се гаврят със смъртта му, използвайки я за дребнички политически цели. Точно както направи навремето либийското правителство. В очите на либийските родители едни жени със съмнителен морал (по техните критерии) са убили децата им за пари. Ние смятаме това за невъзможно. Сега правим същото като либийците.
Съжалявам, че не мога да отговоря на всички коментари, просто са твърде много, а вчера нямах компютър.
Снощи гледах тази гряз Маджунов - опита се да прехвърли вината на колегите си, в чиито ръце е издъхнало детенцето, ама не му мина номера. Важното е, че няма да влезе в затвора, няма да почувства и грам от мъката на родителите. Освен ако бащата на детенцето (Бог да го прости) не го накара (стига да е чел ;алко повече за някои колеги на Маджунов, "практикували" преди 60-70 години в едни местенца, които идеално подхождат за хора като Маджунов (в ролята на пациенти, разбира се)).
А иначе двойния стандарт при нас си е факт от години - има една поговорка, която гласи "Моето си е мое, чуждото е общо". Демек лекаря, уморил едно българско дете, е виновен, а наглите "либийски" медсестри, обвинени в убийството на 400 (либийски) деца - невинни...
Не знам, но там Горе има кой да съди един ден...
Системата побърза да „накаже” доктор Михаил Маджунов с едногодишна ваканция.
Системата не иска проблеми и протести.
Системата не иска въпроси, дискусия и гласност.
Системата иска да потули нещата.
Системата иска да забравим, да се примирим, да не правим нищо.
Аз няма да забравя. Ще продължавам да питам, чувствам и мисля. И ще се старая да помагам – не на системата, а на себе си, на близките си, на хората и на живота.
Системата трябва да се промени – и не към по-лошо, както това ставаше в голямата си част през последните 15 години, а към по-добро.
Няма по-добър момент от ДНЕС и СЕГА – отлагане разрешаването на проблема, не помага.
„Човек може да си почива само когато е уморен.” /Думите са на бащата на Дончо Цончев/
Не бива случилото се да бъде забравено. Нещата трябва да се променят. И точно лекарите трябва да подемат инициaтивата.
Добрите лекари не бива да мълчат! Трябва да изискат от държавата да се промени системата към по-добро, за всички ни.
Имено лекарите могат и трябва да са сред първите, които искат и помагат, да си подредим дома, в частност здравеопазването. Не бива да търпят нито за миг нито неадекватни политици нито некомпетентни, неетични и арогантни "доктори" сред тях. Само така би се възстановило доверието между лекарското съсловие и всички нас.
Пациентите трябваше да разберат, че те и лекарите са от едната страна, а системата - министерства, здравни каси, лекарски съюзи и помиярски медии - от другата. Но то се повтаря един, два, пет пъти, пък накрая омръзва.
Затова и сега нещата в здравеопазването са такива - негативна селекция, далавери, корупция, шуробаджанащина, използване на катедри и клиники като бащиния. За последните 20 години не е имало и един честно проведен конкурс. "Новият морал" на ГЕРБ с нищо не промени нещата: председателката на женската организация става жури в конкурс на дъщеря си; водачът на софийската организация се опитва да покрие митничар. Същата позната картинка. И всички маркери за корупция в закони, наредби и правилници си стоят живи и здрави.
Здравната реформа на Иван Костов беше лоша, но направи едно хубаво нещо - вече е невъзможно да се върне комунизмът в здравеопазването. Така че добрите лекари могат да се реализират и без да имат връзки и политически протекции. Но ако мислиш, че ще "подемат инициативи" и ще се занимават с политици, по-добре пусни чешмата да се поизтече и си сложи малко главата отдолу.
29.01.2012 05:49
2. parasol
3. Лъчезар Томов
4. кака Сийка
5. Блогът на nadeto
6. Д. Антонов
7. нервната акула
8. блогът на mamkamu
9. Свободинки - блог на Ваня Панайотова
10. Иванко
11. блогът на realistka
12. Радан Кънев
13. Славимир Генчев
14. aroundus
15. Блогът на Галина
16. divini
17. gantree
18. Пламен Бочев
19. /razkazvachka
20. Блогът на д-р Колевски
21. Блогън на Ева, която не е тук
22. haralanov.blog.bg