Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.09.2010 14:06 - Отец Иван и митрополит Николай
Автор: veselaj Категория: Политика   
Прочетен: 18312 Коментари: 28 Гласове:
20

Последна промяна: 25.09.2010 14:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Две новини вървяха вчера по повечето телевизии.

Едната беше за проведеното литийно шествие, другата – за събарянето на част от приюта на отец Иван..

Две много различни новини. Обединява ги това, че главните действащи лица са духовници.

Обединява ги и още нещо – че и в двете става дума за морал, нравственост и грижа за духовното здраве на децата (последното е цитат).

Има и още нещо общо – и в двата случая духовниците искат намесата на управляващите.

Сега започват разликите.

В случая с литийното шествие (те май станаха доста модерни напоследък) едни хора искат държавата насила да накара хората да вярват в тях, да им плащат от данъците си и в замяна да получат нещо с много съмнителна стойност.

Отец Иван иска само едно – да го оставят на мира да се грижи за децата и техните майки в безизходица. Той не може да си позволи скъпи предавания и луксозни тоалети с които да осигури пари за децата си. Той не иска нищо и от тази държава. Нито пари, нито някакви специални привилегии.

Допускам, че когато е строил спорната част от приюта си, е пропуснал да набави всички необходими документи. Когато човек има да върши нещо важно е няма време да се занимава с бюрократите. А те наистина са много, ама много времеядни. Отец Иван си е мислел, че е по-важно да се осигури подслон на хората, отколкото да се виси пред разни кабинети и да се чака с часове за някаква глупава хартийка. Когато човек върши нещо важно, забравя, че в България има един куп хора, които не вършат нищо, но получават заплати за това и много държат да ги оправдаят.

Сега тези хора си отмъщават. Надявам се, че до събаряне на приюта няма да се стигне. Надявам се, че ще се намерят свестни хора, които ще подскажат на отеца нужната вратичка в закона и нещата ще се уредят. Все пак барбекюто на Доган още не е съборено.

Само че ми се искаше, хората, които така ревностно настояваха че се грижат за „духовното здраве на децата”, да бяха излезли в негова защита. Да бяха споменали, че един духовник се грижи за деца и родителите им. Тогава може би и аз щях да повярвам, че тези хора са искрени. Сега се сещам само за скъпите коли на пловдивският митрополит и виждам само лицемерие. Мисля си и колко деца биха се нахранили с парите, похарчени за автобусите, с които са дошли в София.

 

Сигурна съм в едно – че в приюта на отец Иван всички хора вярват в Бог. И няма нужда да ги задължават да учат религия – вероятно го правят с удоволствие. Сигурна съм, че и на църква ходят с удоволствие. Защото вярват на Отец Иван.

И не се притеснявам за тяхното „духовно здраве”.

 

Но съм дълбоко притеснена за нравствеността на хората, участвали в литийното шествие.




Гласувай:
21



1. анонимен - Т.нар. Свети Синод е жалка картинка.
25.09.2010 14:18
Всичките са били сътрудници на ДС во главе с патриарха. Когато един синодален старец колекционира скъпи лимузини, това е предостатъчно за изводи.
цитирай
2. анонимен - безисходица = безизходица
25.09.2010 14:55
безисходица = безизходица
цитирай
3. veselaj - Анонимен 2, благодаря, и се изви...
25.09.2010 14:59
Анонимен 2, благодаря, и се извинявам за глупавата грешка.
цитирай
4. karambol5 - Нямам какво да добавя. Мога само да ...
25.09.2010 17:47
Нямам какво да добавя .Мога само да те подкрепя !
цитирай
5. анонимен - Т. Ламбова : Това е истината!
25.09.2010 18:42
Абсолютно точно казано! Подкрепям всяка дума от Вашия пост.
цитирай
6. thetrooper - Литийното шествие
25.09.2010 20:26
има за цел да покаже силата на Православието в България. А вярата в Бог никога не става насила.
цитирай
7. an200 - И аз те подкрепям!Вярата се възпитава най-вече в семейството...
25.09.2010 20:34
Забравяме Примера!Той е най-важният за детето.
цитирай
8. mamkamu - Пловдивският митрополит е едно ...
25.09.2010 20:45
Пловдивският митрополит е едно времевО недоразумение. Меко казано! Объркал е времето `дет се вика :)

Съгласен съм напълно с теб! Защото християнският Бог е казал: "По делата им ще ги познаете!" А отец Иван ми връща някак надеждата, че Православната ни църква не е все още умряла.

Днес инцидентно слушах по някое си радио, как един човек разправяше, че и полицейските палачи през 1940-1944 г. и комунистическите убийци след 9-ти, всички те са учили вероучуние в тогавашното училище, преди да станат такива, каквито са били. Резултатът го знаеме от историята...
цитирай
9. yuliya2006 - SOS -БЪЛГАРИЯ 19:37 - ВЕЧЕ ...
25.09.2010 22:08
SOS -БЪЛГАРИЯ
19:37 -

ВЕЧЕ НЯМА ПРЕЧКА ДА БЪДЕ СЪБОРЕН ДОМЪТ НА ОТЕЦ ИВАН!

http://galinabg.blog.bg/politika/2010/09/23/veche-niama-prechka-da-byde-syboren-domyt-na-otec-ivan.609859






SOS - БЪЛГАРИЯ


ПОЛИТИЦИТЕ НА БЪЛГАРИЯ ПОСЕГНАХА НЯКОГА НА ДОМА НА ЛЕВСКИ...
А ДНЕС ОТНОВО ПОВТАРЯТ ИСТОРИЯТА, КАТО ПОСЯГАТ НА ЕДИН СВЕТЕЦ, ЧОВЕКОЛЮБЕЦ И БЪЛГАРИН -ОТЕЦ ИВАН


ДОКОГА ВАШЕ ВИСОЧЕСТВА..ПОЛИТИЦИ НА БЪЛГАРИЯ..ДОКОГА?

СРАМ...ПОЗОР...


ДЖУЛИЯ БЕЛ





------------------------------------------------------




Петър Димков спаси дома на Левски със “стрелба на месо”

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=382665


Публикувана: Вторник, 16-ти Февруари 2010, автор(и): Така изглежда сега родната къща на Васил Левски. СНИМКА:
Представяте ли си Карлово без къщата на Апостола Васил Левски?

Това е все едно Ерусалим да остане без гроба на Спасителя Исус Христос.

В Израел, разбира се, това е невъзможно дори да се помисли. Но в България може да стане, и то заради немарливост на управата на града.

През 1932 г. режисьорът Васил Гендов снима поредния си филм "Бунтът на робите" в Карлово. Това е първият говорещ и музикален български филм.

Както във всичките си дотогавашни ленти Гендов е сценарист, режисьор и изпълнител на главната роля. Тук тя е на самия Васил Левски. (Повече за Васил Гендов и "Бунтът на робите" - виж по-долу.)

В масовите сцени на филма участват войници от местния полк. Част от снимките са в двора на къщата на Левски и режисьорът Гендов е потресен от вида му - неподдържан, обрасъл с бурени. В окаяно състояние и почти рухнала е и самата къща.

Тя е от ранния период на Възраждането. Строена е през ХVI вeк от Кунчо Иванов, дядото на Левски, а след това е обитaвана от двамата му синове Иван (бащата на Левски) и Въльо Кунчеви.

По-късно е изоставена от цялото семейство. Опожарена е през 1877 г. по време на Освободителната война и след края й е изоставена и забравена.

"На всичкото отгоре върви упорит слух - разказва писателят Васко Жеков, - че ще разрушат родния дом на Левски." Версиите за събарянето му са две.

Според първата общинската управа решава, че мястото, където е къщата, влиза в проект за ново шосе. Според втората събарянето е, за да се отвори изглед към кръчмата, която е на кмета на Карлово.

Васил Гендов търси помощта на командира на полка. Според Васко Жеков това става по съвет на местните хора, които знаели за неговото родолюбие и патриотизъм.

Този офицер е Петър Димков, бъдещият народен лечител. Той нарежда къщата да бъде обградена с верига от войници. Дори издава заповед "да се стреля на месо", ако някой понечи да разкъса веригата.

Представяте ли си? Офицерът, участвал в три войни и после разказвал, че никога не е стрелял срещу хора, да нареди огън срещу свои сънародници?! Може и да не е било точно така, но акцията на войниците изиграва своята роля. Никой не смее дори да припари до войнишката редица, камо ли да се опита да мине през нея. И родната къща на дякона Левски оцелява.

Но заради родолюбивото си дело Петър Димков не получава признание, даден е на военен съд.

За "превишаване на пълномощията си и самоуправство". Пак две са версиите да не бъде осъден. Според едната го спасява лично ген. Атанас Ватев, също голям родолюбец, по това време командир на Втора армия. По-късно председател на Централното управление на Военния съюз. След преврата на 19 май 1934 г. скоропостижно е пратен в запаса. Според другата версия единият от военните съдии бил също голям патриот като Димков и не го осъжда.

Когато подп. Димков се завръща в Карлово, решава да възстанови къщата. "По негова лична заповед войник с барабан обикаля цяло Карлово и съобщава на хората за желанието на командира си", разказа д-р Петър Димков, внукът на лечителя.

Приканени са всички, които имат автентична дограма и оригинални за времето си материали, да ги предоставят за възстановяването на къщата. Обещанието е, че срещу донесената старовремска вещ всеки ще получи нова дограма.

Така къде от патриотизъм, къде заради изгодата, носа събрани необходимите материали.

А най-интересното е, че първият човек, който прави лепта за възстановяването на дома, е местният ходжа. Той донася няколко златни алтъна и казва, че го прави в името на Левски, защото е истински герой.

Запалени от родолюбивата искра на Петър Димков, карловци създават обществен комитет, който организира възстановяването на къщата през 1933 г.

Начело на комитета е кметът Аристотел Янакиев. Особено важно е участието на арх. Димитър Иванов, карловец, но живеещ в София. Той изготвя проекта за възстановката на къщата, а изследователят на Левски, Димитър Страшимиров дава ценни сведения за живота му.

Къщата е отворена катомузей през 1937 г., когато се навършват 100 години от рождението на Левски. Така родният му дом се превръща в един от първите мемориални музеи в България.

През 1992 г. Общинският съвет на Карлово предлага на Министерството на науката, образованието и културата къщата на Левски да се обособи като самостоятелен музей.

През 2000 г. Министерският съвет му предоставя статут на държавен културен институт с национално значение

Пенчо Ковачев; прочитания: 1632; коментари: 1
цитирай
10. sparhawk - фантастична статия
25.09.2010 23:36
днес прочетох, че към исканията на шествието се е присъединил президента Първанов. Нямам какво повече да добавя.
Ама наистина.
цитирай
11. ka4ak - Весела,може да се джанкаме,но това е от 14.11.2009г.
26.09.2010 01:49
15. ka4ak - Галя,сега разбра ли за какво ти говоря?
14.11.2009 01:39
Ни църква,ни държава!Добре че има още добри хора!

26. ka4ak - Ми ще мълчиш Галя!Какво Боже?!!!Може и да са го отлъчили от църквата!
14.11.2009 13:37
galinabg написа:
Мълча, Владо.....
Дай, Боже , повече добри хора..., но ако може и по високите етажи :)))

Максим,БПЦ и Синода,само при положение,че Отец Иван събере няколко милиона за тях,може да отпуснат някой процент от милионите, за децата!!!
цитирай
Редактирай | Изтрий
27. galinabg - @26. ka4ak - Ми ще мълчиш Галя!Какво Боже,може и да са го отлъчили от църквата!
14.11.2009 13:47
Кои са те, Владо? И какво значи тяхното ,евентуално, отлъчване! Нищо!
Той е просто Божи човек!
Синодалните нещастници моля да поне да мълчат и да не му пречат.

Глупава държава, глупава....Сбъркана!
цитирай
28. ka4ak - Сблъскал съм се лично и знам какво говоря!
14.11.2009 14:32
Максим и тези с големите килимявки,като ги питат какво ще направят за борбата с дрогата,отговарят че ще се молят!Като стана на въпрос за разрушените манастири/терапията е труд/трябваше да финансирам всичко и отделно да раздавам рушвети за да СТАНАТ ПАСТИРИ И БОЖИ ХОРА!
Да Отеца е Божи човек,но за него ти казвам,че може и да са го отлъчили,защото те могат да са всичко друго,но не са връзката с Бог и работят съвсем да я унищожат тази връзка,ако нямат интерес!
цитирай
Редактирай | Изтрий
29. galinabg - @28. ka4ak - Сблъскал съм се лично и знам какво говоря!
14.11.2009 14:38
Да, Владо, бях сигурна, че покрай твоето благородно дело си се сблъсквал с "висшите духовници"-далавераджии.
Аз дори си казвам, че май е по-добре, че не се месят при отец Иван, за да не мърсят Богоугодното му дело....

Каквото стадото, такива му и пастирите....Жалко!
Бих казала още много, но не искам да сквернословя...
По-добре който с каквото може дапомагаме на Отеца, а тези ....Бог да ги съди!
цитирай
30. ka4ak - Стадото си е стадо,но нали за това са Духовните Пастири,за да върнат заблудените в правия път,да помогнат на слабите и беззащитните!
14.11.2009 14:53
Паисий какво е правил,стремил се е с неговата История да ни съхрани като народ и да събуди духът на праотците ни,за да ни има
цитирай
Редактирай | Изтрий
31. galinabg - @30. ka4ak - Стадото си е стадо
14.11.2009 14:59
Владо, всеки сам да определи пастира си...Защо трябва като овце да вървим подир всеки, който се провикне и ни "напсува"..?
Аз вярвам на отец Иван и мисля, че ти бях казала, че аз ходя в неговата църквата, когато имам нужда.
И в още няколко храма в София.
Където знам, че отците са искрени...
За съжаление старците от Светия синод превърнаха духовниците в просяци. Отец Иван ми разказа за свещеник от Лом ,който ходи при него да търси помощ - пари и храна, за да оцелява....
Потресаващо е!
цитирай
32. ka4ak - Културата на една нация се определя от моралните ценности,съхранили се в родовата памет!
14.11.2009 15:55
Това че целенасочено се унищожаваше ценностната ни система,просто показва какви непоправими щети нанесе на народа ни предишния строй и за това такива като Отеца са гледани като бели лястовици!Като видиш кой е начело на църквата и кой начело на държавата,смятам че няма какво да коментирам повече!
цитирай
Редактирай | Изтрий
33. galinabg - @32. ka4ak -
14.11.2009 16:07
Да, Владо! Само не знам какво толкова сме съгрешили, че сме такъв нещастен и нивен народ?!
Къде са истинските лидери! Бойците! Хората с Дух? Защо сме обречени да ни командват нещастни и комплексирани мижитурки?!
38. ka4ak - Това е което си позволих да сложа от мен в Списанието!Това са мои коментари в блога,но съединени!Мисля че обясняват нещата!
14.11.2009 17:25
43. ka4ak - Добро утро!
03.11 08:49
Владимир Качаклиев за списанието
“СВОБОДНИ ПОЕТИ В BLOG.BG”
Приятели, Колективният ум в блога е необходимо да се обедини и идеите да станат реалност! Всеки има своя позиция в живота и, ако повярва в себе си, освобождавайки се от страха, може да помогне на България. Защото страхът е окови на Свободата и тъкмо той блокира държавата, която трябва да ни служи!
НЕКА БЪДЕМ ЗАЕДНО, НЕЗАВИСИМО ОТ НАШИТЕ РАЗЛИЧИЯ!
ТАКА СВЕТЪТ ЩЕ СТАНЕ ПО-ДОБЪР!
САМО В ЕДНА СТРАНА, КОЯТО ИМА ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО, ВЛАСТТА СЕ СТРАХУВА ДА ВЪРШИ СВОЕВОЛИЯ И КОРУПЦИЯ, И ДА СЕ ГАВРИ С ХОРАТА, ЗАЩОТО Й СЕ ТЪРСИ ОТГОВОРНОСТ!
Ние сме уникални в избирането, но без гражданско общество, което е поставило на първо място ДЕТЕТО, това не може да стане!
Много неща видях изписани и са актуални, но смятам, че основното, което трябва да се направи е да се спазва конституцията и да не се допуска по никакъв начин деца да не ходят на училище, а в училището да се правят тестове за наркотици! Това направи ли се, със съпътстващите мерки, ще може да се отгледа поколение чисто от наркотиците и автоматично ще отпаднат всички пороци, защото и родителите ще бъдат по-отговорни и всички, които работят с деца – също!Знам, че звучи еретично, но това е начинът и родителите да почнат много по-отговорно да възпитават и отглеждат децата си!
Отношението ни към децата е обединяващото в нашата народопсихология!
Кога ще се разбере, че ние сме еретиците на Европа и може би затова нямаме пленено Българско знаме, защото битката се е водила на “Живот или смърт!”. Явно може да ни обедини само опасността!
Не случайно сме просъществували 13 века и това не трябва да бъде последният, в който ще се споменава за нас!
Това, което правя в блога с постовете ми, с Книгата и със Списанието, не е нищо друго, а желанието ми да се събудят хората и да установят, че без участие и съпричастност, без освобождаване от страха, без отделяне от личното си време, няма вариант нещо да се случи!
Знам, че не искате да ме разберете,защото ще се наруши Вашата дупка и пустата му сабя не напуска представите Ви за сеч! Грозни са думите ми, но това е реалността и много ми е болно за тази картина в нашето общество! А аз си вярвам и правя това, което е по силите ми и, въпреки бетонните прегради, продължавам! Dum spiro spero – докато дишам, надявам се, т.е., докато съм жив не губя надежда!
Липсата на положителната нагласа, съмнението, комплексите, търсенето под вола теле, се стараят да обезсмислят носителите на такива качества и тъй като това са изключения, мнозинството се стреми да ги очерни и изолира! Еретично е, че ги има – въпреки всеобщата нагласа! Вярвам че ще има много еретици, защото за мен това са човеците в множеството от хора!
Ваш: Владимир Качаклиев – ka4ak.blog.bg, издател
цитирай
41. galinabg - @38. ka4ak - Това е което си позволих да сложа от мен в Списанието!
14.11.2009 17:57
Владо, ето заради тези думи, най-вече, ти благодаря:

"....А аз си вярвам и правя това, което е по силите ми и, въпреки бетонните прегради, продължавам!"

Бъди благословен! Ти и твоето дело!
цитирай
цитирай
12. анонимен - от Србиа
26.09.2010 01:50
Не знаете какво правете. Вероучение в Србиа направи много добри нешта за децата. Сега они учат родителите си. Не е задлжително. Всеки бира иска ли вероучение или гражданско васпитание. Ех, да мие имаме м. Николаи! Код нас е нов патриарх папист. Ако не направиме востание, ште бде адио православие.
цитирай
13. ok3223 - Ето
26.09.2010 02:10
Тук да те похвали човек.
И поповете искат да се курдисат на държавната ясла.
Вместо артисти и лекари, ще хранутим с нашите данъци чернокапците.
Един от тях нали продаде и предаде АПОСТОЛА НАШ В. ЛЕВСКИ...Поп беше.
А този, пловдвския феодален владика, е символ на простащината и агресията на чернокапците попове. Ама нал и те станаха бизнесмени, те винаги май са били бизнесмени.
Нямало пари, все няма пари за школата и училищата, за добри заплати на учителите.
Само това ни липсва за да цъфнем.
И ПОПОВЕТЕ ДА СЕ КУРДИСАТ НА ДЪРЖАВНАТА ЯСЛА.
ЗА ТУЙ Е ЗОРЪТ...
цитирай
14. анонимен - Че отец Иван е от същата тази Бълг...
26.09.2010 04:42
Че отец Иван е от същата тази Българска православна църква, която вие непрекъснато плюете, бе! Хайде направете и вие нещо добро преди да хвърляте камък по Църквата. Отец Иван за радост не е единствен в тези дела, но няма кой да пише за тях. Друго си е някоя чалгарка да заема място в сайтове, вестници и телевизии. Пък и за българина отдавна плюенето е национален спорт, него го кефи да се нарочва някой и той от душа да си попсува. В последните дни модерно стана да се плюе по Църквата. Ей, с това няма да станете нито по-умни, нито по честити. Все същите мизерници ще си останете, но жалкото е, че обричате и децата си на бездуховност.
цитирай
15. haralanov - Сигурен съм,че...
26.09.2010 13:10
За сегашните управляващи барбекюто на Доган е несравнимо по-важно отколкото духовното здраве на нацията!Неоспорим факт е,че Доган никой не може да го закачи но виж отец Иван...България наистина не е държава!Това е разбойнически стан!
цитирай
16. miralyub - който иска да вярва. . . ще го прави и ...
26.09.2010 18:36
който иска да вярва... ще го прави и без силом да сяда на чин.
за отец Иван- за мен е непонятно защо "институциите" продължават да си вкарват автоголове, като се заяждат с него...

цитирай
17. анонимен - Иван
26.09.2010 19:35
За ваше сведение отец Иван също беше на литията.
цитирай
18. анонимен - йонетка
27.09.2010 08:10
В България винаги е така. Ако някой направи добро ще се намери кой да го оплюва. Ако всички попове са като отец Иван, много българи ще повярват в църквата.
цитирай
19. анонимен - Минко Танев
27.09.2010 11:54
Мога да се съглася с написаното, но само донякъде. Вярно е, че част от клира на БПЦ, меко казано не заслужава доверие. Свещеници, като отец Йоан не са много, но...часовете по религия в българските училища са абсолютно задължителни в този тежък за България момент. Твърдиш, че с литийното шествие няккви хора, целят чрез държавна намеса хората да повярват в тях. Това е меко казано неточно. Вярата не се учи в училище, а и тя е в Бог, а не в неговите свещенослужители. Също така, според теб, това което ще донесат часовете по Православие в българските училища имали "съмнителна стойност". Позволи ми отново да не се съглася. Стойността на това най-ясно се изразява именно в делата на отец Йоан.
П. С.
Христовата църква не е нито пловдивския митрополит, нито подобни нему люде, тя би трябвало да бъде в сърцата на всички нас, а това че подобни клирици с деянията си "омаскаряват" същността й в очите на обикновените хора е грях, за който те един ден ще отговарят. Моля Ви не смесвайте този клир и Църквата!
цитирай
20. анонимен - не закачайте светият човек-отец иван!!!!
27.09.2010 14:27
ако сте вярващи или поне морални хора му помогнете, а не разрушавайте изграденото от него!!!!!!
цитирай
21. анонимен - Лоши сме всички!!!
27.09.2010 14:30
Защото:
1.Позволяваме да се намират формални причини за събарянето на Дома на отец Иван, но няма съборен незаконно посторен хотел дори и на плажната ивица - изключителна държавна собственост;
2. Митрополит Николай ни дава нагледен житейски пример за пошлост, лакомия и безбожие, носейки Златен кръст от 200 грама - може би за да изглежда по достолепно, возейки се в чисто ново BWV серия 7 и движещ се с охрана!!!!
3. ОТЕЦ ИВАН който ДАВА и МИТРОПОЛИТ НИКОЛАЙ който САМО и ЕДИНСТВЕНО ВЗЕМА!!!! Имаме избор кой да подкрепим, на кого да повярваме и на кога да целунем ръка!!!
Благодарим за Светлия ти пример ОТЕЦ ИВАН!!!!
цитирай
22. анонимен - не за вярата, а за човештината
27.09.2010 14:53
Вярваме на таива свещенници и хора, като отец Иван.
Дано тези,които решат да посегнат на направеното от него се досетят,че човещината не се измерва със закони,а с обич и вяра в човека!
Поклон пред труда и грижата на отец Иван!
цитирай
23. анонимен - нещата са малко по-различни
27.09.2010 22:47
Бях на литийното шествие, ходя и в дома на о. Иван, не е добра идея да се противопоставят двете.
Иначе, в дома-приют живеят около 150 души на св. Литургия в неделя съм виждал между 3 и 5...
Иди и виж как и в какво вярват хората от дома
цитирай
24. анонимен - засрамете се
28.09.2010 00:14
Харааа опомнете се.Вярваме или не...Бог съществува и един ден ще давме отчет за делата си.Бог Не се нуждае от нашата вяра,Той ни е дал учението да бъдем по добри, а вие какво правите тук ще се изядете.ЗАСРАМЕТЕ СЕ.Покажете ми някаде в историята, а пък и днес да има народ без вяра,,,??? Няма такова нещо, а няма и да има, защото празно в духовното няма. Какво стана през всичките тези години, когато отнемаха вярата на хората...сами виждате какви плодове берем сега. НЕДЕЙТЕ СЕ ЛЪГА БОГ ПОРУГАВАН НЕБИВА. Недейте се кара като малки деца...Нашият баща е един за всички и ни обича и иска и ние, като негови деца да се обичаме независимо от различията си.Погледнете едната си ръка тя има пет пръста и всичките са различни, но и петта са нужни на човека. Сами знаете, че стадото без пастир го разграбват вълците, това и искат да направят някои от вън и с нашата ВЯРА и БЪЛГАРИЯ. Првославието ни е съхранило като народ дало ни е език и училищата в които всички сме учили, защо тогв мислите, че е лошо?
цитирай
25. veselaj - йонетка, точно това казвам и аз - ако ...
29.09.2010 07:33
йонетка, точно това казвам и аз - ако всички са като отец Иван, децата с удоволствие ще учат религия.
Минко Танев, в момента църквата в България (за жалост) е олицетворена повече от хора като Николай. В църквите има и ценорасписи, и работно време. "Изгонете търговците от храма"-пише в Библията. И нямам нищо против да има часове по религия в училище. И сега, който иска, може за избере такъв предмет. Категорично не съм съгласна против ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО (разбирай насилственото) изучаване на религия. Часовете по правиславие са нещо хубаво. Държавната намеса в православието - нещо ужасно.
23. анонимен, за какво точно си бил на шествието? Нали това е основната идея на статията, че децата вярват на делата, а не на думите. И съм написала, че децата в приюта са вярващи и учат религия - без каквато и да е държавна намеса.. Ако свещенниците са като отец Николай, най-много да повярват, че е най-важно да имаш ланци и БМВ. Литийното шествие е в подкрепа на държавната намеса.
цитирай
26. анонимен - Минко Танев
29.09.2010 13:19
Идеята за задължителното и доброволното е субективен. Ако попиташ трима човека ще получиш три различни отговора. За един толкова важен въпрос, в крайна сметка е необходимо да се прецени обществения интерес, пък бил той и разрез с мнението на отделния човек - "аз искам" или "аз не искам". Ако се даде право да се определя доброволно какво да учат децата ни в училище ще се стигне до неописуема анархия - пък и лично за мен е по-добре православие, отколкото руски език примерно.
А досегашното решение на въпроса с доброволното доведе до изучаване на ислям в училища в смесени райони, и до не изучаване на православие.
Не искам да налагам становището си и се извинявам, ако тонът ми ти се е сторил по-нетактичен. Просто това е тема, която считам, че е важна за развитието на цялото ни общество.
цитирай
27. bogolubie - Писано е, че вярата идва от слушане.
06.10.2010 22:52
Добре е този народ - и родители, и деца да чуят евангелието. Учениците, които учат различни автори и техните произведения, е добре да разглеждат и най-великото произведение, което съществува в нашия свят. Както се учи химия и физика, но всички не стават химици и физици и т.н., така и вероучението няма да изфабрикува всички духовници. Навремето имаше комунистически морал. Аз още пазя книгата. Но истинският морал е показан в Библията. И истинското спасение за човешкото същество. Никой не пита ученици и родители за общоприетите науки, но сега е голямо роптаене и ритане против това, без което неможе. Защото и най-добрият висшист и професионалист може да използва възможностите си за зло, вместо за добро. Но, ако са осведомени за Божиите наредби, които са добри за нас, той може да отрича Бога и Божието, но след като е бил уведомен, няма на кого да се сърди, когато злото, което си е предизвикал на инат, започне да го мачка. А това неминуемо идва, когато човек по своя воля се лиши от закрилата на Господ. Който е наблюдателен, ще види тези процеси в действие и няма нужда да бъде увещаван насила в истинността на Христовото учение.
Бъдете благословени!
С поздрав: ЕСТИР !
цитирай
28. анонимен - Боли ме
13.01.2011 23:52
Боли ме от факта,че нито един от Православната ни Църква не застана зад Отец Иван да го подкрепи да се опита да му помогне по някакъв начин ето в това е бедата не сме съпричасни.
Дайте да се организираме по някакъв начин да му помогнем на човека моят имейл е yoanitsa@abv.bg.Който иска да ми пише да видим дали ще можем да му помогнем по някакъв начин
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselaj
Категория: Политика
Прочетен: 4895454
Постинги: 177
Коментари: 5810
Гласове: 9028
Спечели и ти от своя блог!