Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2009 15:28 - Големите вериги и малките хора
Автор: veselaj Категория: Политика   
Прочетен: 3560 Коментари: 10 Гласове:
5



Не съм писала отдавна.

Причината е, че започнах работа в една голяма верига. Работата ми е елементарна и ниско платена. Вероятно всеки ден минавате покрай мен и даже не ме забелязвате.

Но пък имам много време да наблюдавам и да мисля.

Тъй като обектът, в който започнах още не беше открит, се наложи да се работи около 20 дни без почивен ден по 12-13 часа. Логично е да се предположи, че когато има толкова работа всеки трябва да се стреми да свърши нещо и да помогне на другите, ако няма какво да прави. Нищо подобно. За първи път видях толкова хора, които да имитират работа. Тъй като опитите ми да помагам бяха отхвърлени (къде повече, къде по-малко грубо) трябваше да стоя и наблюдавам. На моменти имах чувството, че наблюдавам аквариум – всички се движеха в някакъв странен каданс.

Другото, което ми правеше впечатление, че почти всеки от “младия и енергичен” екип гледаше през другите и сякаш не ги забелязваше. Има една книга на О. Хъксли – “Прекрасният нов свят”. Част от книгата представлява разказ за подредбата на новия свят. Хората са разделени на касти и всяка каста презира другите по някакъв начин. Нещо подобно видях и тук. Всяка група от хора на определена длъжност се мисли за нещо повече от другите. На никого не му минава през ума, че може да свърши нещо просто така – без облаги. Основната мисъл на повечето е как да преминат в по-горна категория. Сякаш никой не си дава сметка, че всъщност работи не особено квалифицирана работа. А повечето са дипломирани историци, психолози, литератори... Или студенти.

Още нещо странно – рядко може да се види усмихнат човек. Дори когато работят с клиенти, повечето не се усмихват – все едно се страхуват да се усмихнат, сякаш това ще наруши достойнството им. И това са съвсем млади хора, които би трябвало да са непрекъснато усмихнати. (Ако трябва да съм справедлива, това започва да се променя – все по-често ми се усмихват в отговор на моята усмивка).

С две думи – напълно обезличени хора. Или поне стараещи се да изглеждат такива.

А мен все пак ще ме познаете. Ако влезете в  магазин от голяма верига и някой ви се усмихне – е, това съм аз.



Тагове:   Малките,


Гласувай:
5



1. анонимен - :)
21.12.2009 15:36
Колко вярно го каза-обезличени хора.
Браво усмихнато момиче!!!:))
цитирай
2. slavimirgenchev1953 - Но ти си имаш и
21.12.2009 15:46
такъв ник!
Поздрави!
цитирай
3. veselaj - slavimirgenchev1953, и името ми е ...
21.12.2009 15:48
slavimirgenchev1953, и името ми е такова, не само ника. А и съм си поставила за цел да ги усмихна. Няма да е лесно, но ще стане :))))
цитирай
4. galinabg - Знам, че е така,
21.12.2009 18:21
защото няма ден в който да не срещам, и то предостатъчно, намусени и сърдите хора. Повечето млади....Ама и ти както си го написала, направо ме втресе.
И аз се опитвам да променям света с усмивка, ама по-скоро ме приемат за "нездраво усмихната", отколкото да отговарят със същото...Тъжна работа!
цитирай
5. gantree - :))))))
21.12.2009 19:34
Я стига сте се хилили, нищо смешно няма, хахах :))))))))
цитирай
6. veselaj - Галя, те всъщност искат да се усм...
21.12.2009 19:47
Галя, те всъщност искат да се усмихват. Но се чувстват обидени, че са "велики", а трябва да рабоят на подобни длъжности. В началото ми беше много забавно как гледат през мен и ме приемат за "нездраво усмихната". Месец по-късно започват да се усмихват. Когато разберат, че не само те са в такова положение започват да се отпускат.
gantree, обещавам специално в твоя чест да съм намусена по 15 минути всеки ден :))))
цитирай
7. kalin8 - Хареса ми!
22.12.2009 00:00
Много точно описано познато явление!
Б.
цитирай
8. miralyub - Не обичам намусени хора...
22.12.2009 09:06
Не обичам намусени хора...
цитирай
9. анонимен - Въпрос на "вкус"!
25.12.2009 18:35
Може да се избира между изкуствена усмивка и ес-
тетвена гримаса!
цитирай
10. veselaj - 12. анонимен,
26.12.2009 08:02
а не може ли просто да се усмихнеш?
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselaj
Категория: Политика
Прочетен: 4895384
Постинги: 177
Коментари: 5810
Гласове: 9028
Спечели и ти от своя блог!