Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.08.2009 16:58 - Младите, старите и Държавна сигурност.
Автор: veselaj Категория: Политика   
Прочетен: 3466 Коментари: 13 Гласове:
4

Последна промяна: 06.08.2009 11:55


Преди 10-на дни прочетох в блога на Б. Юруков следното:   Какъв ми е проблема?

По начало, хората в моята възрастова група – 20-30 години – си нямат представа какво е ДС. За нас това е един мистичен апарат от времето на комунизма, за който ни казват, че е следял всичко и всички и е прибирал наред свободо-мислящи граждани за вицове и „подривна дейност“. Добре, но никой от въпросното поколение не е изживяло това и си няма представа за какво става дума. Ако чуете някой под 30-те да говори пламенно срещу „олигархията“ и „комунистическите ченгета“ знайте, че дядо му или баща му са му напълнили главата с глупости.

http://yurukov.net/blog/2009/07/25/bojidar-dimitrov-i-socialniq-spam/

 

Още тогава ми се стори познато, но не обърнах особено внимание. Преди два дни, обаче, се появи списъка на хората от ДС в електронните медии. И се сетих. Абсолютно същите неща ги говорех и аз преди 20 години. И аз си мислех, че ДС е нещо мистично, за което всички са чували, но никой не е виждал. Камо ли да се страхува от нея. Защото и аз не познавам хора, пострадали от ДС. Вероятно е имало такива. Но неуспехите сме си ги обяснявали по хиляди възможни начини – лош късмет, поява на някой връзкар и още куп неща. Само не и ДС. Защото и по мое време нямаше хора, които да са в затвора заради политически вицове (каквото и да говори Кошлуков). И когато бях млада можех да си позволя да казвам истината безнаказано. Оказва се, че и хората на моята възраст (и на възрастта на родителите на Юруков) не знаем нищо за агентите на ДС.

Кое е страшното тогава?

Именно незнанието. Не е най- важното дали някой е писал доноси за близките и приятелите си. Може би именно хората, които не са правили такива неща са направили повече зло. Защото наистина изглеждат свестни. И мислиш, че може да им се вярва. Хора като Т. Спространов и Б. Димитрова дълго време са били някакви личности за подражание. До голяма степен възгледите и представите ми за света са формирани от хора като тях. А колко от учителите, на които съм се възхищавала са били ченгета? Колко от приятелите ми. Не смея да си помисля. Излиза, че едва ли не всички сме възпитавани от ДС, без даже да си даваме сметка за това. Точно както Б. Юруков.

Цялата нация е разделена на две – ДС и другите.

 Наистина се оказа, че е крайно време да разберем кои са хората от ДС. ВСИЧКИ, без изключения. И да ревизираме представите си. Да разберем и колко сме „другите”.

С надежда, че все пак сме повече.





Гласувай:
4



1. анонимен - Да, всичко на масата.
05.08.2009 17:05
Искам да ги видя "убавците", които тарикатстваха цял живот и прецакваха другите (дори и те да не са знаели понякога).
Особено са ми интересни "хората на изкуството" от казионните съюзи - нека им лъснат задните мисли.
:)))
цитирай
2. veselaj - И на мен ми се иска да ги видя. Но се ...
05.08.2009 17:09
И на мен ми се иска да ги видя. Но се страхувам да не срещна в списъците и името на някого, на когото съм вярвала.
цитирай
3. bozho - Кое време?
05.08.2009 18:13
>"Защото и по мое време нямаше хора, които да са в затвора заради политически вицове (каквото и да говори Кошлуков)."

За кое време става въпрос. Защото аз познавах човек, който бе убит в мазетата на ДС, защото приказваше без да си налага автоцензура. За 1980-а година говоря.
цитирай
4. veselaj - Между 70-89 - та. Аз не знам какъв е ...
05.08.2009 19:25
Между 70-89 - та. Аз не знам какъв е твоят случай, но аз никога не съм си налагала автоцензура. Но никога не са ме наказвали. Като студентка заради необмислени приказки предизвиках скандал. Не само не ме наказаха, ами ме освободиха от комсомолски събрания.
цитирай
5. анонимен - veselaj,
06.08.2009 17:50
когато апелираш да се "види" цялата "истина" с доси-
етата и агентите на ДС,сигурна ли си,че под някаква
"форма" не фигурираш и ти самата,а защо не и почти
целият народ ,с изключение на...партийния елит?
Имаш ли представа за тези 20 години какво е "бър-
никано" из тези досиета и кой как е "изографисан".
Досиетата трябваше да се разсекретят още през
1990г.,когато все още е било трудно да се човърка в тях.Сега вече е напълно безмислено и може би
даже вредно - просто ще пострадат хора,които не
са имали в действителност нищо общос ДС,освен
като "жертви".Може би просто трябва да се уни-
щожат и да се спре повече размахването им за щяло и нешяло.Но за целта е необходимо,поне според
мен,народът да се произнесе за това ба референдум.

цитирай
6. veselaj - 5. анонимен,
06.08.2009 19:40
така смятахме и през 90-та. "Какво значение има, кой го е грижа". Да, може би и аз някъде фигурирам. Още една причина да се отворят досиетата. На мен ми е страшно като си помисля, че ДС през цялото време ме е управлявала, пробутвайки ми разни неща чрез хора, които съм смятала за свестни. Аз искам да знам. Защото колкото и да е неприятна истината, в този случай е по-добра от съмненията.
цитирай
7. анонимен - veselaj,
07.08.2009 09:15
Защо мислиш,че като ти покажат сега едни лица,кои-
то са формирали "общественото мнение" и които по една,или друга причина ще бъдат "хвърлени на тъл-
пата",те вече не са поставили на местата им техни
заместници?Защо чакаш някой да ти формира миро-
гледа?Да не би да си дете?Мисля,че си живяла достатъчно за да можеш да мислиш самостоятелно.
Животът ни дава достатъчно факти за това.Спо-
ред мен,ако има нещо позитивно от тази "ченгесар-
ница",това е възможността да се ускори процеса
на именно това самостоятелно мислене.А иначе,ще
ти подхвърлят периодично по някой и друг случай
от "неприятната истина" и никога цялата.И като я
научиш,ще знаеш ли със сигурност кого си смятала
"за свестен" и кого не?Да не говорим за това,че все
ки човек,както и всичко около него се мени и днес
е един а утре друг,включително и ти самата.
НО В КРАЯ НА КРАИЩАТА,ВСЕКИ ИМА ПРАВО НА
ИЗБОР!
Желая ти приятни преживявания в ИЗБОРА!
цитирай
8. veselaj - 7. анонимен,
07.08.2009 12:08
разбира се, че съм с отдавна формиран мироглед. И едва ли нещо ще се промени. Не съм си променяла представите от времето, когато бях на 16. Но искам да знам кои от хората, които са ми повлияли са били от ДС. Защото, независимо дали си даваме сметка или не, се оказва, че до голяма степен сме възпитани от ДС. Колкото и да не ни се иска.
цитирай
9. анонимен - veselaj 8,
08.08.2009 09:48
Ти си невероятен феномен!От 16 годишна с твърдо установен и непроменим мироглед!...
Просто,нямам думи! Само не ми е ясно,защо ти е толкова необходимо да знаеш,кой точно "човек от ДС е повлиял за формирането на мирогледа ти,след като той все едно е вече оформен по този начин и
най-важното,"едва ли нещо ще се промени"?
цитирай
10. veselaj - 9. анонимен,
08.08.2009 14:00
всъщност с повечето хора е така. Ти самият наистина ли си си променил сериозно възгледите? Да, с времето ставаме по-търпеливи, по-малко крайни, но същността ни не се променя. Мирогледът ми няма да се промени, но отношението към някои неща - може би. И вероятно ще ми се изяснят неща, в които сега не намирам логика.
цитирай
11. анонимен - veselaj 10,
18.08.2009 09:20
разбира се че съм променил една съществена част от възгледите си.В голяма степен аз не съм този,който
съм бил на младини и ако тогава ми бяха предрекли
това аз щях да ги "заплюя".Сега въз основа на досе-
гашния си опит, аз намирам за напълно естествено
това,което на младини бих нарекъл предателство спрямо себе си..т.е,моята непрекъсната промяна.
Защото искам,или не,когато се замисля ,виждам че това е един факт в процеса,наречен "мой личен живот".Това,към което съм се стремял,без да зная,
колко успешно,е поне на съзнателно ниво да съблюдавам правилото:
"не прави на другите това,
което не желаеш те да ти правят".
Точно от тази гледна точка ме удивлява твоето
трърдение,че "мирогледът ми няма да се промени,
но отношението към някои неща може би".
...А от какво всъщност се формира нашият мирог-
лед?Не е ли по отношението кям "нещата".Миро-
гледът не някакъ ореол.който да украсява главата
на човека,стърчейки там "невъзмутимо и непроменимо".
..Но всичко е въпрос на гледна точка.
...И перфразирайки Галилей да добавя:"..на проме-
няща се гледна точка.
Желая ти здраве и успехи.


цитирай
12. veselaj - 11. анонимен,
20.08.2009 17:49
като казвам "мироглед" имам предвид, че същността ти не се променя. Скоро правихме среща със съучениците от гимназията. Вярно, бяхме по-улегнали, по-дипломатични, по-търпеливи. Но след час-два стана ясно, че сме си същите. Подличките продължаваха да си бъдат подлички, подмазвачите си бяха останали подмазвачи, и т.н. Само вече по-умело прикриваха същността си. Не вярвам, че ако на 18 харесваш рок, на 50 започва да ти харесва чалга :))))
цитирай
13. анонимен - Боян Юруков
07.04.2010 15:51
Пропускаш един важен момент в статията ми - че не ми пука кой е от ДС. Вече не мисля, че има значение, защо 1. не можем да ги осъдим и 2. използват се досиетата само като политически козове. Явно на народа не му пука, щом остави президента на власт. Следователно всичко е излишен шум, който ни отклонява от доказуемите престъпления. Последните ме интересуват повече.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselaj
Категория: Политика
Прочетен: 4908852
Постинги: 177
Коментари: 5810
Гласове: 9028
Спечели и ти от своя блог!