Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2009 13:42 - Корупцията - начин за употреба.
Автор: veselaj Категория: Политика   
Прочетен: 3290 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 14.04.2009 14:40


Повод да напиша този постинг е един коментар, който прочетох току-що. Авторът пише: "

Против корупцията съм, но още повече съм против обливането с чернилка на името България"
Там пише още:
"...аз НЕ съм нито зла нито корумпирана! Ти зъл и корумпиран ли си? Това, че има корумпирани НЕ означава, че всички българи са такива." Може и да е така. Но се замислих за друго. Преди ден-два полицаи се похвалиха, че са хванали телефонни измамници. Схемата е простичка - обаждат се на възрастни хора, казват им, че техен близък е блъснал и убил човек и за да се измъкне, трябва съответна сума. И наивните хорица без да се замислят, хукват да носят пари за да спасят близките си.
Всички съчувстваме на измамените старци. И НИКОЙ НЕ СЕ ЗАМИСЛЯ, ЧЕ ВСЪЩНОСТ ТЕЗИ ХОРА ДАВАТ ПОДКУП. Корупцията на всички нива така се е сраснала с живота ни, че даже за момент не им минава през ума, че щом някой близък е извършил престъпление, трябва да бъде съден. През ум не им минава, че те самите вършат престъпление. "Детето трябва да се измъкне" и толкова.
Аз не мога да съчувствам на тези хора. И не искам да бъдат наказани измамниците. Защото измамените признават две неща - че близките им са потенциални престъпници и че са готови да прикрият престъпление, ако виновният е техен близък.
Не бих простила и на майка си, ако направи такова нещо.
Защото корупцията е жива само ако всички я поддържаме.


Тагове:   корупция,


Гласувай:
0



1. marystaneva - veselaj,
14.04.2009 14:02
Поздравявам те за позицията ти и я споделям напълно. Не са много хората, които разсъждават по този начин. Не се учудвам, че мислиш като мен - възпитавани сме по едно и също време /полюбопитствах за възрастта ти/. И вероятно, от свестни родители. С уважение: Мариянка Станева
цитирай
2. veselaj - Не зная дали е въпрос на възраст. ...
14.04.2009 14:39
Не зная дали е въпрос на възраст. Хората, за които пиша, са на възрастта на майка ми. Просто преди 89-та корупцията беше жизнена необходимост. Само че се наричаше връзки :)))
Подозирам, че майка ми също би се "вързала" на такъв номер.
цитирай
3. marystaneva - Въпрос на ценности
14.04.2009 14:55
Права си, може би не е от времето, в което сме расли. Може би, както казах и по-горе, просто са ни възпитавали свестни родители.
цитирай
4. анонимен - категорично твърдя, че нито съм корумпирана, нито съм зла
14.04.2009 15:23
О, да, veselaj, категорично твърдя, че нито съм корумпирана, нито съм зла. А ако си мислиш, че телефонните измамници са ме подминали, лъжеш се. Но когато ми се обадиха, първото което е, по принцип съм на мнение, че ако някой престъпи закона, следва да се издължи на пострадалите и на обществото, няма значение колко близък може да ми е, дори ако това означава и аз самата да се издължавам покрай него - с притесненията си, с лишения, със страдания; и второ, веднага ми щракна, че са измамници, и им устроих контра-представление: "кой си, Жоре, ти ли си?" - "да, мамооо" - "с тойотата ли" - "дааа" - "ами пари няма, да знаеш, като не ме слушаш кога ти думам да не я юркаш толкова тази кола". Пълен шаш.
Но не осъждам възрастните хора, които се паникьосват тотално, те са емоционално нестабилни, а ПРЕСТЪПНИЦИТЕ много умело съумяват да се възползват от слабостта им и да ЗЛОупотребяват. Моля те, как можеш да осъждаш възрастен човек, а да не осъждаш престъпника???!!! В такава ситуация ако вдигне кръвното, възрастният човек вече не е в състояние дори за най-обикновени неща да съобразява, камо ли да успее да осмисли такова нещо. В профила си отбелязваш, че ти е жал за "паяците в къщата ми. И се усмихвам на непознати хора", за един стресиран и паникьосан възрастен човек, не ти ли е жал?
Престъпникът трябва да бъде осъден! Как така ще им даваш съмнителни индулгенции! Как няма да искаш да бъдат наказани измамниците! Какво - да ги поощряваш ли искаш?
цитирай
5. veselaj - Тук не става въпрос за няколко ко...
14.04.2009 15:35
Тук не става въпрос за няколко конкретни човека. Аз съм всеизвестна с това, че не давам подкупи, каквото и да ми струва. Както и съм далеч от мисълта да съдя старите хора. Но корупцията се приема за нещо съвсем нормално. За даденост. Корумпиран е не само този, който иска подкуп, но и този който го дава. И колко пъти ще предпочетем да изтърпим наказание, от което можем да се "откупим" за дребна сума?
Колкото до измамниците - те са измамили, защото са разчинали на дълбоката непочтеност. Не казвам, че не трябва да носят отговорност (макар че така съп написала). А че трябва да се замислим кое е по-голямото престъпление.
цитирай
6. oligarh - между КОРУПЦИЯ както му викат днес ...
15.04.2009 11:28
между КОРУПЦИЯ както му викат днес или ВРЪЗКИ както го наричахме по ТАТОВО време и престъпноста/криминалната/ има една малка но всъщото време голяма колкото земята разлика.За връските/корупцията/мисля като вас,мисля че без тях неможем да живеем те са част от нашия балкански синдром,те са част от нашият начин-стил наживот,те са нашето ДНК,да търсиме приятели за по бързото решаване на един или друг наш проблем-това сме ние.НО за престъпноста/криминалната/,за измамниците на стари хора за които става дума,да остават безнаказана за съжаление не мога да се съглася
цитирай
7. veselaj - oligarh,
15.04.2009 12:31
тогава "връзките" също "оправяха" нашия човек. Даже за кражбите на коли (които се извършваха предимно от комунистически копеленца, имаше специален термин "отнемане на МПС". И аз не говоря за измамниците - те са ясни. А за корупцията сред дребния човек. Който без да се замисли, първо тръгва да дава подкуп.
цитирай
8. анонимен - koрупцията...
23.04.2009 22:00
колко възрасна е вашата майка 75/80 годишна имате ли съвсем бегла представа колко се изменя мисленето на старите хора, паниката в която изпадат от всекидневието с което се сблъскват - омраза агресия злоба /защо ползват градски транспорт защо пазаруват защо седят по градинките/ затворени между 4 стени с безумна телевизия и мислите за доброто на деца и внуци
цитирай
9. veselaj - анонимен 8,
28.04.2009 20:47
Майка ми е на 72 и все още работи. Не защото й се налага, а защото така се чувства млада. Помага на стари хора (пенсионира се като учителка) и това й доставя огромно удоволствие. Не разбирам старите хора, които седят и мърморят. Както и тези, които се вайкат непрекъснато. А и аз не съм от младите...:)))) Впрочем, познавам доста старци на по 20-30 години.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: veselaj
Категория: Политика
Прочетен: 4912106
Постинги: 177
Коментари: 5810
Гласове: 9028
Спечели и ти от своя блог!